
Минулого року у гурток до Рівненської дитячої залізниці ходило більше ніж півтисячі школярів.
Коли запрацюють дитячі залізниці?
Уперше за 71 років роботи на Рівненській дитячій залізниці так і не стартував сезон
Традиційно сеон тривав з травня по вересень. Цього року в нього втрутився карантин. Урочисте відкриття дитячої залізниці у Рівному відбулося 9 травня 1949 року. Відтоді у теплий період вона була відправною точкою не лише для юних прихильників, а й дорослих рівнян і гостей міста, які дістаються до озера Басів Кут чи просто катаються «іграшковим» поїздом. Маршрут жовто-блакитних вагонів пролягає крізь зелені хащі на берегах річки Устя і гідропарку.
За минулорічний сезон Рівненська дитяча залізниця перевезла майже 22 тисячі пасажирів і заробила понад 203 тисячі гривень.
Однак основна її функція все ж навчальна. Минулого року у гурток до Рівненської дитячої залізниці ходило більше ніж півтисячі школярів. Спочатку вони проходили теоретичний курс, відвідували різноманітні екскурсії, а згодом реалізовували набуті знання на практиці.
За минулорічний сезон Рівненська дитяча залізниця перевезла майже 22 тисячі пасажирів і заробила понад 203 тисячі гривень.
– На перший рік навчання набираємо учнів 5-6 класів, – говорить старший майстер Рівненської дитячої залізниці Людмила Вишняк.– Їх знайомимо з азами роботи залізничників. А вже на третій рік навчання вони на практиці знайомляться з більш «дорослими» професіями: керують рухом поїзда, виконують маневрову роботу.. Видаємо їм свідоцтво про закінчення навчання в гуртку «Юний залізничник». Більшість з них потім продовжує навчання за обраними спеціальностями у Здолбунівському ліцеї, Львівському технікумі чи Харківському інституті залізничного транспорту.
Наразі в Україні є 9 дитячих залізниць: у Рівному, Львові, Ужгороді, Луцьку, Києві, Дніпрі, Харкові, Запоріжжі і Донецьку. Однак нещодавно з’явилася інформація про намір закрити їх у Луцьку та Ужгороді. Відповідні листи керівництво «Укрзалізниці» вже надіслало на місця.
Це викликало хвилю обурення серед місцевого населення. Зокрема, в Луцьку зареєстрували електронну петицію і збирають підписи проти закриття дитячої залізниці. В Ужгороді, аби зберегти дорогу, планують передати її на баланс міста.
Тим часом у Рівненській дирекції залізничних перевезень повідомили, що жодних вказівок про закриття дитячої залізниці у Рівному вони не отримували. Тому готуються до повноцінного відновлення роботи після скасування карантину.
Якщо ж дитячі залізниці у Луцьку та Ужгороді припинять роботу, то Рівне стане найменшим містом в Україні з діючою дитячою вузькоколійкою.
Рівняни надіються, що цього року вона все-таки запрацює. Якщо дозволить ситуація, то з 1 жовтня розпочнуть набір дітей і проводитимуть з ними заняття.
Валентин СТАВСЬКИЙ.
