Дорожче на 8 мільйонів гривень: як Міноборони купляло МАЗи замість «Богданів» - «Волинь» — незалежна громадсько–політична газета
Курси НБУ $ 26.91 € 31.95
Дорожче на 8 мільйонів гривень: як Міноборони купляло МАЗи  замість «Богданів»

Вантажний автомобіль МАЗ-631727 поставлений ЗСУ компанією ТОВ «Торговий Дім Будшляхмаш».

Фото Defense Express.

Дорожче на 8 мільйонів гривень: як Міноборони купляло МАЗи замість «Богданів»

Міноборони придбало для армії 41 цивільну вантажівку МАЗ білоруського виробництва на 8 млн гривень дорожче, ніж військовий варіант українського виробництва

Про це заявив колишній помічник міністра оборони України Юрій Повх, інформує спеціалізоване видання Defense Express. За його словами, влітку Міноборони закупило 41 вантажний автомобіль підвищеної прохідності вантажопідйомністю від 8 до 12 тонн (МАЗ-631727), однак техніка не відповідає за багатьма критеріями машинам такого класу.

«У результаті військові отримали фактично перефарбовані у зелений колір цивільні автомобілі за ціною значно вищою, ніж у вітчизняних виробників», - відзначив Юрій Повх.

19 червня ц.р. на майданчику Prozorro було оприлюднено тендер з трьох лотів щодо придбання 41 одиниці вантажних автомобілів на загальну суму у 99 534 060 гривень.

«У результаті військові отримали фактично перефарбовані у зелений колір цивільні автомобілі за ціною значно вищою, ніж у вітчизняних виробників».

До торгів із шести учасників були допущені лише три. Ще на етапі подання документації були відхилені пропозиції від КрАЗу та ПАТ «Богдан-Моторс».

В результаті з трьох конкурсантів представники Міноборони обрали пропозицію ТОВ «Торговий Дім Будшляхмаш» і закупили перероблені вантажівки МАЗ-631727.

За ствердженнями експосадовця Міноборони, за кожну автівку Міноборони заплатило на 200 тисяч гривень більше за аналогічні локалізовані «Богдан-63172», які поставлялися ЗСУ у 2019 році. Загальна переплата склала понад 8 000 000 гривень.

Окрім того, закуплені МАЗи за багатьма параметрами не відповідають військовому класу.

Зокрема, замість нормальної лебідки машини обладнані «бюджетним» китайським варіантом з коротким тросом та тягловим зусиллям нижче 10 тон (що замало для автомобіля вантажністю 12 тон).

Також білоруські автівки мають низьку бортову платформу (що значно погіршує можливості обслуговування в польових умовах), недоцільно розміщений ящик для інструментів (який має всі шанс відірватися й погіршує геометричну прохідність авто), відсутні шторки світломаскування кабіни.

Також МАЗи укомплектовані низькоякісним цивільним набором шанцевого інструменту, не мають кріплень для нього й буксирувального троса, а у кузові відсутні освітлення й вентиляційні клапани. В комплектації авто відсутня радіостанція (встановлення якої раніше на машинах такого класу передбачалось).

Окремо відзначили невідповідне фарбування вантажівки, яке погіршує теплообмін системи охолодження та ідентифікацію запчастин.

Колишній посадовець Міноборони відзначає, що на відміну від аналогічних моделей КрАЗ та «Богдан», які свого часу пройшли визначальні відомчі випробовування ЗСУ, про відповідну перевірку білоруських вантажівок нічого не відомо.

Джерело: Defense Express.