Як виглядатиме проспект Волі у Луцьку після ремонту (Фото) - «Волинь» — незалежна громадсько–політична газета
Курси НБУ $ 27.46 € 32.79
Як виглядатиме проспект Волі у Луцьку після ремонту (Фото)

Акцент ставити на велосипедистів і пішоходів, а не на автомобілі.

Фото Волинські новини.

Як виглядатиме проспект Волі у Луцьку після ремонту (Фото)

Роботи триватимуть кілька років і обійдуться місту у 80 мільйонів гривень

У майбутньому головну магістраль міста планують розширити, гарантувавши більше простору і для пішоходів, і для велосипедистів, і для автомобілів чи громадського транспорту.

Окрім того, на проспекті Волі змінять потоки руху та запровадять єдиний дизайн-код для вуличних меблів, огородження, мощення, ліхтарів і т. д. Передпроєктні пропозиції щодо капітального ремонту проспекту Волі в Луцьку презентували 12 березня в ЦНАПі.

Про це пишуть ІА «Волинські новини».

 

 Як наголосив директор департаменту ЖКГ, яке виступає замовником робіт, Микола Осіюк, проспект Волі потрібно зробити однією з найкращих вулиць у місті, туристично привабливою та частково пішохідною. Проєкт розрахований не на один, а на кілька років.

«Треба йти європейським шляхом і акцент ставити на велосипедистів і пішоходів, а не на автомобілі»

Вартість реконструкції становитиме, за попередніми розрахунками, від 60 до 80 мільйонів гривень. Частину коштів, можливо, вдасться залучити завдяки європейським грантам чи державним субвенціям.

 

 

 

Микола Осіюк зазначив, що концепція організації дорожнього руху в Луцьку передбачає, що проспект Волі перестане бути транзитною вулицею. У майбутньому там буде їздити лише громадський транспорт і автомобілі лучан, які мешкають на проспекті Волі. Доставка ж товарів має здійснюватися лише в нічну пору доби. Транзитною, натомість, хочуть зробити вулицю Глушець.

Провідний архітектор Майстерні архітектури та дизайну MOST Дмитро Котляров розповів, що, розробляючи проєкт реконструкції проспекту Волі, передусім звертали увагу на необхідність зробити його орієнтованим на пішоходів.
«Треба йти європейським шляхом і акцент ставити на велосипедистів і пішоходів, а не на автомобілі», – сказав він.

 

 

 

 Як наголосили проєктанти, проблематика проспекту Волі типова для аналогічних вулиць інших міст, спроєктованих у радянський період. Зараз проспект не відповідає сучасним викликам.
Основними проблемами, які намагалися вирішили архітектори під час розробки проєкту, є хаотичне паркування, що створює незручності для пішоходів і автомобілів, які рухаються транзитом, велика кількість бар’єрів для руху пішки чи на велосипеді, старі зелені насадження, що перебувають у поганому стані.

«Зважаючи на проблематику й особливості міста, ми пропонуємо переглянути проєктування вулиці. Основним принципом, яким ми керувалися, – це забезпечення гідних умов для пересування, насамперед пішки, велосипедом, упорядкування паркування і гарантування зручного руху громадським транспортом і приватними автівками», – зазначила інженерка-проєктувальниця Ольга Шевчук.

Читайте також У Луцьку може з’явитися ще один дитячий садок​.

Капітальний ремонт проспекту Волі в Луцьку включатиме:
перерозподіл проїзної частини і влаштування лівоповоротних смуг для забезпечення можливості автомобілям повернути, не затримуючи основний транзит;
влаштування поздовжнього паркування в кишенях (облаштування близько 180 додаткових паркомісць);
односторонній рух на бічних вуличках, зокрема на вулицях Чехова, Сенатора, Вавилова;
стандарт зручних зупинок громадського транспорту (однотипні зупинкові павільйони, кишені, інформаційні табло тощо);
безпечні пішохідні переходи з острівцями безпеки;
забезпечення видимості в зоні пішохідних переходів (антикишені);
забезпечння доступності (пониження на переходах);
зручна велоінфраструктура (безперервна велодоріжка в зоні хідника);
зонування хідника (різні типи мощення для прифасадної, транзитної зон, смуги безпеки, велодоріжки, технічного тротуару);
поступова заміна озеленення з перспективи п’яти років (використання багаторічних рослин, кущових насаджень тощо);
виділення невеликих площ, примикань скверів, обладання їх вуличними меблями;
єдиний дизайн-код для вуличних меблів, лав, смітників, велопарковок, елементів освітлення тощо.

Дмитро Котляров звернув увагу, що, аналізуючи досвід інших міст, у тому числі європейських, попит на паркування автомобілів можливо врегулювати лише завдяки платній системі паркування, оскільки виділити тільки одне додаткове паркомісце міській владі дуже затратно.

 

 Директорка департаменту муніципальної варти Юлія Сиротинська акцентувала, що паралельне паркування – єдиний правильний варіант для проспекту Волі. За її словами, департамент уже працює над системою платного паркування на проспекті Волі, адже кількість припаркованих автомобілів коригується тільки платою за паркування. Парковочні місця будуть означені дорожніми знаками та відповідним настилом чи бруківкою.
Юлія Сиротинська відзначила, що проєкт передбачає можливість прокладання оптоволокна для встановлення камер відеоспостереження, зокрема номерних і оглядових камер на проїзній частині та камер у пішохідній зоні, аби мінімізувати можливість псування комунального майна.
Ольга ШЕРШЕНЬ.