Курси НБУ $ 41.01 € 44.73
До волинського музею повернули відреставровану старовинну ікону (Фото)

Два художники реставратори відновлювали ікону більше року.

Фото – Музей Волинської ікони.

До волинського музею повернули відреставровану старовинну ікону (Фото)

Після проведення реставраційних робіт експозиція музею поповнилася іконою «Воздвиження Чесного Хреста» першої пол. XVII ст. з с. Верхнів Іваничівського району

Реставрували роботу художники О. Фролова (ННДРЦУ) та Л. Обухович (ВКМ).

Про це повідомили на сторінці Музею Волинської ікони у фейсбуці. 

Автором твору є «Волинський іконописець 1630 року».

Ікона була привезена у фонди Волинського краєзнавчого музею у 1981 р. учасниками експедицій по обстеженню храмів області. У щоденнику експедицій зазначено, що церква на той час була закрита і стан церковних речей був аварійним.

Живописний шар ікони «Воздвиження Чесного Хреста» знаходився у незадовільному стані: осипи левкасу до дошки, втрачені композиційні частини, стійке пилове забруднення. Через свій стан ікона довгий час знаходилася на реставрації, адже реставраційний процес був складним.

По його завершенні, твір доповнив творчу спадщину «Волинського іконописця 1630 року», що представлена в окремому залі музею. У центрі ікони зображений патріарх Макарій з величезним чотириконечним хрестом. Обабіч нього на амвоні – два диякони. Хрест підтримують два архієреї: єрусалимський єпископ Киріяк та митрополит Захарій. Нижня частина ікони найбільш постраждала від часу.

Аналогічну композиційну схему «Волинський іконописець 1630 року » використовує в інших іконах «Воздвиження Чесного Хреста», які нині зберігаються у колекціях Львівської картинної галереї та Національного музею у Варшаві.

Серед натовпу виділяється постать царя Костянтина. В іконі, як і у інших творах майстра, велика роль відводиться архітектурі. Масивні споруди з центральним храмом, двома вежами і дзвіницею з підвішеним дзвоном з’єднані високими стінами. Стіни храму та веж іконописець прикрашає ледь прописаними карнизами, пілястрами, круглими та аркоподібними вікнами. Колорит пам’ятки відповідає іншим творам маляра. Тут домінує вохра різних відтінків, біла та блакитна фарби. Тонка чорна лінія окреслює лики і постаті персонажів.

Аналогічну композиційну схему «Волинський іконописець 1630 року » використовує в інших іконах «Воздвиження Чесного Хреста», які нині зберігаються у колекціях Львівської картинної галереї та Національного музею у Варшаві.

Читайте також: Чоловік з інвалідністю 27 годин плавав у морі після цунамі

 

 

 

 

 

 

Реклама Google

Telegram Channel