Курси НБУ $ 39.22 € 42.37
Учасники паливного ринку розповіли, де й чому досі не вистачає бензину

Фото Pixabay.

Учасники паливного ринку розповіли, де й чому досі не вистачає бензину

Проблему з дефіцитом палива вирішено частково

Дефіцит палива досі зберігається в центральних, східних та північних областях України, а на півдні й заході країни ринок наповнений ним.

Про це повідомляє видання «Дело» з посиланням на опитаних учасників ринку.

Як розповів директор з маркетингу «БРСМ-Нафта» Олександр Мельничук, поліпшення ситуації на заході та півдні України пов'язано з тим, що весь ресурс, що йде в країну автомобільним транспортом, проходить через західний кордон або порти Ізмаїла і Рені (Одеська область). Тому в тих регіонах зникли черги на АЗС, додає він.

«Що стосується центру і сходу країни то там дефіцит є. І наступним кроком має стати наповнення саме цих областей. Не на всіх заправках є всі види палива, вони з'являються один або два і навіть зараз є черги», - говорить Мельничук.

Раніше вся логістика нафтопродуктів в Україні була побудована на залізничних поставках до великих нафтобаз, звідки паливо розподілялося на АЗС бензовозами.

На думку аналітика галузевого видання «НафтоРинок» Олександра Сіренка, рішення системного оператора може бути спробою підіграти заявам уряду. При цьому, зазначає він, не можна сказати, що поставки палива у великих мереж АЗС істотно збільшилися. Однак ситуація з поставками покращилася у невеликих регіональних мереж, які навіть почали знижувати ціни на дизельне паливо.

«Це може призвести до того, що великі мережі втратять частину клієнтів, які підуть до регіональних мереж. Конкуренція зробить свою справу», - говорить Сіренко.

Своєю чергою засновник групи «Прайм» Дмитро Льоушкін каже, що нині почалася збиральна компанія і збільшився попит на паливо в аграріїв. Падіння попиту в цілому він пов'язує зі спадом споживання з боку окупованих територій. Водночас Льоушкін підкреслив, що споживання істотно зросло через активізацію попиту на автомобільні перевезення з боку бізнесу в умовах блокади морських портів.

«За моїми відчуттями ринок наповнений на 75%. Якщо взяти західні регіони, то вони наповнені на 90%, а схід і північ на 60-65%. І це об'єктивно, оскільки туди возити довше. Така ситуація триватиме досить довгий період, оскільки раніше вся логістика нафтопродуктів в Україні була побудована на залізничних поставках до великих нафтобаз, звідки паливо розподілялося на АЗС бензовозами. Зараз же все возитися або через західний кордон або з півдня», - говорить Леушкін.

Він спрогнозував, що мережеві АЗС проведуть оптимізацію, за підсумками якої багато заправок будуть законсервовані «до кращих часів».

Telegram Channel