Який фреон обрати для авто кондиціонера?
В якості холодоагента для авто кондиціонерів використовується фреон - безбарвний газ, який має здатність відбирати тепло з навколишнього середовища при переході між фазами (з газоподібної в рідину і навпаки).
Обираючи фреон для кондиціонера авто, необхідно враховувати його хімічний склад та відповідність вимогам конкретної моделі автомобіля. Найбільш поширені марки фреонів - R12, R134a, R1234yf.
Види холодоагентів для автомобільних кондиціонерів
За останні 30 років значно змінився склад холодоагентів. Це сталося через те, що викиди цього газу в атмосферу завдають шкоди озоновому шару. Розглянемо найчастіше використовувані види фреонів.
R12 (дифтордихлорметан)
Сьогодні R12 практично не використовується, через велику шкоду довкіллю. Його головна перевага полягала у високій холодопродуктивності, простоті виробництва при невеликому енергоспоживання. Однак, основний недолік полягає у наявності хлору у формулі.
Tетрафторетан R134a
Хладагент R134a не містить хлору, що робить його менш небезпечним для навколишнього середовища. На сьогоднішній день це одна з найпоширеніших марок фреону. R134a можна купити у компанії «Супермаркет Холоду» за прийнятними цінами. У порівнянні з попереднім типом має недоліки:
- Холодопродуктивність нижча на 15-20%;
- для переходу з R12 на R134a потрібна серйозна доробка системи кондиціювання;
Тетрафлоропропен R1234yf
Практично нешкідливий для навколишнього середовища. При попаданні в атмосферу швидко розпадається під впливом ультрафіолетового випромінювання. Потужність продуктивності нижче в порівнянні з R134a.
Як вибрати фреон для заправки кондиціонера автомобіля
При виборі холодоагенту для кондиціонера авто необхідно керуватися інформацією, зазначеною в сервісній книзі транспортного засобу.
Обравши невідповідний фреон, можливі серйозні наслідки для всієї кліматичної системи, а саме пам'ятайте:
- Фреони R12 та R134a несумісні.
- R134a має корозійні властивості, які можуть роз'їдати мідь та сплави.
- Різні типи холодоагентів займають різний об'єм і повинні знаходитись у системі під певним тиском.
- Різний вплив на ущільнювальні елементи та гумові шланги, оскільки вони містять поліефірні олії.
- Може утворитися конденсат і викликати гідроудар компресора, що згодом закінчиться дорогим ремонтом.
При дотриманні вищевказаних правил жодних проблем із заправкою системи охолодження у вас не виникне. Настійно рекомендується виконувати всі роботи у спеціалізованих сервісних центрах.