Небагато молодих людей краю можуть похвалитися тим, що бачили, як цвіте льон, люпин, деякі інші культури. На жаль, з початком ринкових відносин, які супроводжувались розоренням села, ці рослинницькі напрями почали на теренах району (і не тільки нашого) поступово занепадати, доки не зникли зовсім...
Небагато молодих людей краю можуть похвалитися тим, що бачили, як цвіте льон, люпин, деякі інші культури. На жаль, з початком ринкових відносин, які супроводжувались розоренням села, ці рослинницькі напрями почали на теренах району (і не тільки нашого) поступово занепадати, доки не зникли зовсім
Сергій МАРИНЬОХА
Тож нинішнього року з ініціативи місцевої влади у всіх сільських школах району було відновлено роботу науково-дослідних ділянок. Здійсненню задуманого посприяв Волинський інститут агропромислового виробництва, виділивши в якості шефської допомоги насіння льону і гречки, решту посівного матеріалу надали місцеві сільгоспструктури. Ідея проста: ознайомити школярів з традиційними поліськими сільськогосподарськими культурами, окремі з яких сьогоднішні учні можуть побачити лише на малюнку. Нині на кожній шкільній навчально-дослідній ділянці вирощується в середньому до 10 культур. Зокрема, у Хворостівській загальноосвітній школі, що в Любомльському районі, вирощують льон, люпин, гречку, сою, кукурудзу, горох, квасолю, соняшник, кабачки, картоплю, капусту. Крім того, на так званій виробничій ділянці загальною площею більше двох гектарів, росте пшениця, овес, цукрові і столові буряки, морква, огірки, картопля. А на дослідній ділянці Згоранської школи нещодавно зацвів льон (на фото). Висота рослин, які свого часу були своєрідною візитівкою Полісся, сягає 110 сантиметрів. Дивишся на дрібненькі квіточки і мимоволі згадуєш слова відомої пісні: «А льон цвіте синьо-синьо...». Вирощують тут й інші культури. Як розповіла вчитель біології Марія Приць, працюватиме близько сотні учнів 5-8 класів - навчально-виробничу практику організували так, аби упродовж всього літа ділянки не заростали. Загалом, основою всієї роботи є сільськогосподарське дослідництво. Школярі працюють над цікавими темами, на практиці вивчаючи сортовипробування різних культур, наприклад, як діє суміжне вирощування цибулі і чорнобривців на прояв шкідників і хвороб рослин, вплив попередника на врожай люпину, залежність розвитку і врожаю льону від способів сівби тощо. Звісно, не всі школярі стануть аграрниками. Та безпосереднє знайомство з процесом посіву, вегетації, збирання сільськогосподарських рослин, історією їх походження, елементами сучасної технології дасть велику користь. Лишається сподіватися, що незабаром прийде час, коли призабуті аграрні культури знову зацвітуть на полях сільськогосподарських підприємств та фермерських господарств, де, можливо, керівниками та агрономами працюватимуть нинішні школярі - члени ланок по догляду за навчально-дослідницькими ділянками. Але тут багато залежить від державної політики у сфері агропромислового виробництва. м. Любомль