Цьогоріч держава спрямувала чималі кошти на видання навчальної літератури: на друк підручників для загальноосвітніх, професійно-технічних і спеціалізованих закладів затрачено близько чверті мільярда гривень!
Цьогоріч держава спрямувала чималі кошти на видання навчальної літератури: на друк підручників для загальноосвітніх, професійно-технічних і спеціалізованих закладів затрачено близько чверті мільярда гривень! Уряд відродив безпідставно ліквідовані серії посібників, які не видавалися з 2009 року. Пріоритетом є стовідсоткова готовність до навчального року сільських і селищних шкіл, виконання завдання Президента України Віктора Януковича щодо зрівняння освітянських стандартів у місті й на селі. Про забезпечення школярів безплатними підручниками та нові стандарти в освіті ― в інтерв’ю з начальником обласного управління освіти та науки Олександром ХОМИЧЕМ
Олег АНДРІЙЧУК
- Держава другий рік реалізує новий стандарт освіти. Якщо торік це стосувалося початкової, то сьогодні вдосконалюється галузь повністю, ― розповідає Олександр Степанович. ― Відповідно під державний стандарт розроблено нові навчальні програми, надруковано нові підручники, зокрема для другокласників та учнів п’ятих класів. Книги для третіх, четвертих, шостих та одинадцятих класів не друкують, бо їх будуть поступово вилучати через застарілу програму. Оновлювати тиражі немає потреби ― цих підручників вистачає для всіх. Згідно зі статистикою будемо мати на Волині підручників для 1-3 класів у розрахунку 119 % до потреби. Для 5 і 9-х ― орієнтовно виходимо на 100%, а 10-11 класи забезпечено на 98 відсотків. Решта два відсотки ― книги зі спеціалізованої підготовки. Мова йде про факультативи, курси за вибором, тобто неосновні предмети. А загалом в області до першого вересня діти стовідсотково будуть з підручниками. Зараз їх доставляють з Києва до Луцька. А вже з Луцька розвозять по районах. Стосовно підручників минулих років, то кого з батьків не влаштовує стара книга, можна буде придбати за помірними цінами у місцевих книгарнях на початку навчального року. Тиражі збільшено до 120% від кількості учнів. Навіщо? Якщо дитина загубить підручник, зіпсує його або наступного року в класі буде більше учнів, такий підхід дасть змогу не витрачати кошти на додатковий друк. ― Влада успішно реалізовує програми будівництва та ремонту шкіл, спортзалів і розбудови санітарних кімнат. А як вирішується питання доїзду учнів і педагогів до шкіл? ― Кілька днів тому сільські школи краю отримали 10 нових вітчизняних автобусів, придбаних за кошти державної цільової соціальної програми «Шкільний автобус». Новим транспортом перевозитимуть учнів освітні заклади Ківерцівського, Любешівського, Ратнівського, Горохівського, Турійського, Луцького, Любомльського, Камінь-Каширського, Ковельського та Рожищенського районів. А невдовзі область одержить ще кілька автобусів, орієнтовно наприкінці вересня ― початку жовтня. Адже цьогоріч для Волині на реалізацію програми «Шкільний автобус» передбачено 4,5 млн гривень. ― Скільки шкільних автобусів потрібно Волині, аби повністю завершити реалізацію державної програми перевезення школярів і педагогів? ― Щоб усіх дітей возити виключно «шкільними автобусами», області потрібно ще близько 60 машин. Хоча, наголошую, і тепер немає проблем із підвезенням дітей. Скажімо, 70 відсотків учнів користуються шкільними автобусами, частину дітей довозимо до школи регулярними рейсами та спеціально найнятими автобусами, за які сплачує місцева влада. ― І декілька слів про вчорашніх випускників. Які результати цьогорічного ЗНО? ― Згідно з висновком Львівського регіонального центру оцінювання якості освіти на Волині зовнішнє незалежне оцінювання 2013 року проведено успішно. Свій рівень знань мали змогу перевірити близько 9500 абітурієнтів області. Нинішня кампанія вирізняється тим, що 21 волинський випускник отримав максимальну кількість балів. Це досить високий показник на всеукраїнському рівні. Ще одна особливість: половина рекордсменів-випускників показала найліпші результати з точних дисциплін ― математики, хімії, фізики. Це означає, що діти поступово переорієнтовуються з гуманітарних на інженерно-технічні дисципліни. Відверто кажучи, це позитивна тенденція. Бо саме технічні професії сьогодні є найбільш затребуваними на ринку праці.