Про те, як школи Іваничівського району підготувалися до 2013 — 2014 навчального року, а педагоги району розв’язують проблеми сільської школи, розмовляємо з начальником відділу освіти Іваничівської районної державної адміністрації Надією ЖУК (на фото)...
Про те, як школи Іваничівського району підготувалися до 2013 — 2014 навчального року, а педагоги району розв’язують проблеми сільської школи, розмовляємо з начальником відділу освіти Іваничівської районної державної адміністрації Надією ЖУК (на фото)
Роксолана ВИШНЕВИЧ
—Надіє Андріївно, що виділили б з того, що вдалося зробити до нового навчального року? — Задоволена тим, що цьогоріч у 18 школах облаштували внутрішні санітарні вузли. Крім того, у восьми навчальних закладах обладнали душові кімнати, а в трьох — кімнати гігієни для дівчат. Не менш важливим є й те, що змогли перекрити дах школи села Щенятин, капітально відремонтувати дахи НВК «ЗОШ І — ІІІ ст. №1-гімназія», шкіл у Павлівці, Старому Порицьку, Мишові тощо. — Нині багато мови про застосування енергоощадних технологій. А що скажете з цього приводу? — За 2012—2013 фінансові роки у школах району встановлено 370 енергоощадних вікон на 1млн 110 тис. гривень. Замінено котли у навчальних закладах сіл Грибовиця, Морозовичі, Стара Лішня, Топилище, Гряди, Долинка, ЗОШ №2 смт Іваничі, зроблено парове опалення в загальноосвітній школі села Долинка, відремонтовано теплотраси у школах сіл Низкиничі, Милятин, Заставне. Хочу відзначити, що вчасна і хороша підготовка до нового навчального року, поточні ремонти у школах — це результат злагодженої роботи батьків, громади, педагогічних працівників, дирекції, сільських голів, районної державної адміністрації та районної ради. — Відомо, що учням із віддалених сіл непросто діставатися до школи. Як у районі вирішують це питання? — Усіх дітей, які проживають поза межею пішохідної доступності, безплатно підвозять до навчальних закладів. У районі повністю реалізовано державну програму «Шкільний автобус». За 2010—2012 роки коштом держбюджету придбано чотири шкільні автобуси (села Бужанка, Гряди, Литовеж та НВК «ЗОШ І—ІІІ ст. №1-гімназія» в Іваничах), що дало можливість повністю зняти проблему довезення учнів на навчання та додому. А з 2012 року в Іваничівському районі оплачують проїзд учителів до місця роботи. Цьогоріч на це виділено 40 тисяч гривень. — Ще одна тема, що її активно обговорюють, – малокомплектні школи, яких у районі чимало... — Справді, 90,2 відсотка загальноосвітніх навчальних закладів району — це школи з малою наповнюваністю, адже за останні 10 років учнівський контингент зменшився на 2000 учнів. У таких школах фінансові нормативи утримання одного учня вдвічі-вчетверо перевищують середні показники. Але малокомплектні сільські школи — це наше сьогодення. Школа залишається у селі чи не головним соціокультурним осередком. Наразі в таких школах навчається 367 дітей, які мають право на якісну освіту. Тож коли йдеться про їхнє закриття, то до цього треба підходити відповідально, продумано, з додержанням чинного законодавства. Цього року за згодою територіальної громади припинив функціонування один навчальний заклад — у селі Кречів. – Надіє Андріївно, але завданням номер один для педагогів і далі є постійне вдосконалення навчального процесу... — Звичайно, що так. На виконання Указу Президента України «Про додаткові заходи із забезпечення гарантій реалізації прав та законних інтересів дітей» до 1 вересня ми ввели посаду завідувача районної психолого-медико-педагогічної консультації, збільшили кількість практичних психологів, соціальних педагогів для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами у селах Мишів, Риковичі, Соснина. З 1 січня 2014 року вводимо ставки психологів і соціальних педагогів у ЗОШ сіл Заболотці, Грибовиця, Морозовичі, Низкиничі. З 1 вересня 2013 року започаткували інклюзивну форму навчання в першому класі ЗОШ І—ІІІ ступенів села Поромів, передбачивши 0,5 ставки вчителя-асистента. Хочу сказати і про систему підтримки талановитої й обдарованої молоді, яку ми створили в районі. Так, із 2012 року вручаємо іменні стипендії голів районної державної адміністрації та районної ради переможцям інтелектуальних конкурсів та змагань різного рівня, відмінникам навчання, а також перспективним та провідним спортсменам району. Крім того, створили філію Волинської обласної Малої академії наук. Її секціями керують педагоги, учні яких неодноразово домагалися високих результатів на предметних олімпіадах, в інтелектуальних конкурсах, турнірах. І як результат — цього року вже маємо перемоги на обласних турнірах з економіки, математики, географії, правознавства (вчителі Богун Н.З., Лойко С.І., Лойко Л.А., Новосад О.В., Король С.Д.). Президент України Віктор Янукович проголосив 2013-й Роком дитячої творчості. З огляду на це, позашкіллю приділяємо значну увагу. Збільшуємо кількість гуртків у школах і позашкільних навчальних закладах. Ефективно працює школа раннього розвитку дошкільнят «Джерельце» Будинку дитячої та юнацької творчості на базі школи у селі Поромів. Відкрили секцію важкої атлетики в дитячо-юнацькій спортивній школі. Загалом гуртковою роботою охоплено 96,4 відсотка школярів. – Ви зачепили тему інклюзивного навчання. Розкажіть, як працюєте з дітьми із обмеженими можливостями? — Інклюзивна форма навчання стала справжньою новацією у Поромівській загальноосвітній школі. Завідувач районної психолого-медико-педагогічної консультації Наумук А.В. і директор Поромівської школи Дика Л.В. вивчили досвід роботи шведських колег, пройшли навчання у Луцьку, після чого опрацювали методику інклюзивного навчання і розробили індивідуальний навчальний план, ввели посаду асистента вчителя. До організації інклюзивного навчання в 1 класі підготували і учнів, і батьків. За цією формою можуть навчатися ще троє дітей з особливими освітніми потребами. – Що, на вашу думку, є визначальним для високих результатів у навчальному процесі? — Запорука успіху — врахування інтересів й уподобань кожного учня. Педагоги Іваничівського району роблять ставку на особистісно орієнтовану модель навчання. 1 вересня за парти 41 школи району сіло 3359 учнів. У новому навчальному році на вчителів та школярів чекало чимало новацій у викладанні деяких дисциплін, а також запровадження нових навчальних курсів. Зокрема, п’ятикласники тепер вивчають другу іноземну мову. Зміни серйозні, і підготовка до них була серйозною — наради, семінари, батьківські збори, конференції. Ми врахували думку кожного. І, гадаю, вже можемо говорити про перші успіхи: перевірка знань учнів засвідчила, що 92 відсотки першокласників читають у межах норми, пишуть і здійснюють математичні операції згідно з програмними вимогами.