Курси НБУ $ 41.61 € 43.82
Художники з усієї України зображали волинське Полісся (Фото)

Волинь-нова

Художники з усієї України зображали волинське Полісся (Фото)

Перед Шацьким лісовим коледжем імені Валентина Сулька відбулася підсумкова відкрита виставка

Сергій ЦЮРИЦЬ, прес-служба Волинського ОУЛМГ


На огляд було виставлено близько півсотні робіт. Це лише частинка картин, створених на пленері.


– Усі роботи – по-своєму прекрасні, – ділиться враженнями начальник відділу лісового господарства ВОУЛМГ, голова обласної організації Товариства лісівників України Борис Бабеляс, що завітав на закриття пленеру. – Відчувається, що митці перейнялися красою цього лісоозерного краю, зуміли вловити його настрій та колористику, майстерно передали все це на палітрі, вклавши у творчі задуми часточку своєї душі.



Лучанка Юлія Гетьман зізналася, що поліська особливість швидкої зміни сонячного раювання створила неабиякі труднощі у відтворенні правдивості першопочаткових почувань, настроїв та уявлень про цей світ. Все ж, на наш погляд, її роботи довершені.



Роботи – різнопланові. Ігор Донченко (Житомир), Федір Матейчик (Івано-Франківськ), Олександр Кольцов (Київ), Наталя Носок (Житомир) представили прекрасні лісоозерні пейзажі у стилі реалізму. Тут і водні плеса, латаття, очерети, ситники, прив’язані рибацькі човни, ліси та хмаровиння… Оглядаючи їх, місцеві шанувальники вгадували  конкретні місця, де творилися ці «поліські» шедеври.


Надзвичайно потужно заявили про себе на пленері киянин Євген Гула та житомирянин Сергій Носок. Роботи першого дивують довершеною технікою та пом’якшеною колористикою, що характерно для цього краю о серпневій порі. Їм притаманні метафора й доволі глибоке образне мислення. Такий собі модерн з елементами сюрреалізму. Євген Петрович зізнається, що ці картини – лиш перші кроки до осмислення Західного Полісся. Найголовніше, що виніс із цього пленеру, – це концептуальне бачення майбутнього триптиху «Волинь». Її митець планує зреалізувати уже в київській майстерні. Щодо Сергія Носка: його модерністські пошуки у виражальних засобах, техніці виконання та матеріалах і цього разу вразили друзів і поціновувачів. Кількасотрічна сосна та озерний місток – в модерному стилі-однострої – викликають не просто подивування, а й запитання: «Де межа творчим можливостям цього художника?» Сергій Олександрович творить на межі можливого, означуючи новітні техніки і постмодерністські стежки в образотворчому мистецтві. Тим паче в таких ось похідних умовах. Пленерний постмодернізм «Західного Полісся» в особі Сергія Носка – надзвичайно делікантна й імпозантна річ, що залишається унікальною на загальноукраїнській мистецькій толоці.


Киянин Юрій Дрюченко, притримуючись лісоозерної концепції пленеру, вразив умінням бачити характер і долі дерев. Вони у нього доволі харизматичні, мов би люди з особливими долями. Пленерний плин з його перевагами й вадами – дуже тонкий для такого фундаментального завдання. Все ж, повертаючись до спілкування художників з польськими і німецькими фотомитцями, які в основному досліджували характери сільських харазматичних людей Західного Полісся, де історія людей нерозривно впродовж тисячоліть пов’язана з природою, а міфи і легенди говорять про взаємне перетворення, то картини Юрія Петровича не просто відтворюють характер і особливості кожного дерева, а є своєрідним метафоричним відображенням долі родів цієї поліської глибинки.


Лучанка Юлія Гетьман зізналася, що поліська особливість швидкої зміни сонячного раювання створила неабиякі труднощі у відтворенні правдивості першопочаткових почувань, настроїв та уявлень про цей світ. Все ж, на наш погляд, її роботи довершені.


 





Telegram Channel