Зі швидкістю дуже повільної черепахи, але вулкан Етна вперто повзе до моря

Етні кортить "скупатися"?

Новое время

Зі швидкістю дуже повільної черепахи, але вулкан Етна вперто повзе до моря

Долає 14 мм на рік

Вчені з Відкритого університету Великобританії встановили, що весь масив вулкана Етна на острові Сицилія сповзає до Середземного моря зі швидкістю 14 мм на рік, повідомляє Новое время з посиланням на BBC.

Така швидкість здається незначною, але дослідження з вулканології свідчать, що рух по похилій може призвести до катастрофічних наслідків. На думку британських дослідників, активність вулкана може підвищитися.

"Поки що немає причин для тривоги, але за цим процесом потрібно стежити, особливо якщо швидкість руху збільшується", - сказав керівник дослідження Джон Мюррей з Відкритого університету.

Геологи помістили високоточні GPS-станції по периметру найбільшого вулкана Європи і фіксували дані протягом 11 років. Виявилося, що Етна рухається у південно-східному напрямку, до міста Джарре. Цьому сприяє слабка і податлива порода в основі вулкана.

Нагадаємо, вулкан Етна вивергався рівно рік тому. Внаслідок виверження постраждали щонайменше десятеро осіб.