МУЗИКА НЕ ЗНАЄ КОРДОНІВ
Завершився І Міжнародний фестиваль сучасної музики «Пограниччя» імені Ігоря Стравінського...
Валентина ХМЕЛЬОВСЬКА
Завершився І Міжнародний фестиваль сучасної музики «Пограниччя» імені Ігоря Стравінського.
Не випадково цей фестиваль на прес-конференції, яка передувала його початку, назвали мандрівним. Адже, відкрившись в Устилузі, він проходив у Луцьку, Рівному, Острозі, а завершився у польському Красниставі.
Його організатори — Генеральне консульство Республіки Польща у Луцьку, Спілка композиторів м.Кракова, управління культури Волинської облдержадміністрації, управління культури Луцького міськвиконкому та Національний університет «Острозька Академія».
Що ж до учасників, то шанувальники сучасної музики мали змогу послухати виконавців із п’яти країн: Еніко Гінзері (Братислава) — цимбали, Чоба Кленьон (Будапешт) — кларнет, молодих солістів із Кракова Беату Урбанек та Яна Каліновскі — віолончель, Бартломєя Комінека — фортепіано, інструментальний ансамбль ім. Бориса Лятошинського із Києва, а також органістку Міну Баліса (Лозанна), яка народилася у Японії, але багато років живе у Швейцарії.
Ось так наш земляк, патрон фестивалю Ігор Стравінський, якого світова музична громадськість тривалий час знала як російського композитора, своїм іменем і непересічним талантом скликав на Волинь музикантів з різних куточків планети. І хоч саме в Устилузі він створив свої всесвітньо відомі балети «Жар-птиця», «Петрушка», «Весна священна» та оперу «Соловей», фахівці стверджують, що тема «Стравінський і Україна» досліджена ще недостатньо.
У 1994 році в Луцьку вперше було проведено міжнародний фестиваль, у програмі якого були не тільки концерти, а й наукова конференція, під час якої чи не вперше розглядалося питання духовного зв’язку Ігоря Стравінського з українською культурою. Зважаючи на успіх цього фестивалю, було заплановано проводити його щорічно, проте через брак коштів ці плани не стали реальністю.
Ідея нинішнього фестивалю належить голові правління краківського відділення Спілки польських композиторів, художньому директору Міжнародних днів музики польських композиторів, людині, закоханій в музику, Єжи Станкєвічу, який брав найактивнішу участь у фестивалі.
— Музика не потребує перекладу. І я зацікавлений у проведенні такої імпрези з кількох причин, — сказав Генеральний консул Генерального консульства Республіки Польща в Луцьку Войцех Галонзка. — Такі зустрічі сприяють тому, щоб творчі особистості могли контактувати, обмінюватися здобутками, популяризувати свою творчість і сучасну музику. Немаловажно й те, що проведення фестивалю — це своєрідна промоція, популяризація регіону Волинь. Це може бути привабливо для туристів, які цікавляться сучасною музикою.
Як показало проведення нинішнього фестивалю, у Луцьку не так багато шанувальників сучасної музики, але глядача, як відомо, потрібно виховувати, чому й сприяють подібні імпрези.
Завершився І Міжнародний фестиваль сучасної музики «Пограниччя» імені Ігоря Стравінського.
Не випадково цей фестиваль на прес-конференції, яка передувала його початку, назвали мандрівним. Адже, відкрившись в Устилузі, він проходив у Луцьку, Рівному, Острозі, а завершився у польському Красниставі.
Його організатори — Генеральне консульство Республіки Польща у Луцьку, Спілка композиторів м.Кракова, управління культури Волинської облдержадміністрації, управління культури Луцького міськвиконкому та Національний університет «Острозька Академія».
Що ж до учасників, то шанувальники сучасної музики мали змогу послухати виконавців із п’яти країн: Еніко Гінзері (Братислава) — цимбали, Чоба Кленьон (Будапешт) — кларнет, молодих солістів із Кракова Беату Урбанек та Яна Каліновскі — віолончель, Бартломєя Комінека — фортепіано, інструментальний ансамбль ім. Бориса Лятошинського із Києва, а також органістку Міну Баліса (Лозанна), яка народилася у Японії, але багато років живе у Швейцарії.
Ось так наш земляк, патрон фестивалю Ігор Стравінський, якого світова музична громадськість тривалий час знала як російського композитора, своїм іменем і непересічним талантом скликав на Волинь музикантів з різних куточків планети. І хоч саме в Устилузі він створив свої всесвітньо відомі балети «Жар-птиця», «Петрушка», «Весна священна» та оперу «Соловей», фахівці стверджують, що тема «Стравінський і Україна» досліджена ще недостатньо.
У 1994 році в Луцьку вперше було проведено міжнародний фестиваль, у програмі якого були не тільки концерти, а й наукова конференція, під час якої чи не вперше розглядалося питання духовного зв’язку Ігоря Стравінського з українською культурою. Зважаючи на успіх цього фестивалю, було заплановано проводити його щорічно, проте через брак коштів ці плани не стали реальністю.
Ідея нинішнього фестивалю належить голові правління краківського відділення Спілки польських композиторів, художньому директору Міжнародних днів музики польських композиторів, людині, закоханій в музику, Єжи Станкєвічу, який брав найактивнішу участь у фестивалі.
— Музика не потребує перекладу. І я зацікавлений у проведенні такої імпрези з кількох причин, — сказав Генеральний консул Генерального консульства Республіки Польща в Луцьку Войцех Галонзка. — Такі зустрічі сприяють тому, щоб творчі особистості могли контактувати, обмінюватися здобутками, популяризувати свою творчість і сучасну музику. Немаловажно й те, що проведення фестивалю — це своєрідна промоція, популяризація регіону Волинь. Це може бути привабливо для туристів, які цікавляться сучасною музикою.
Як показало проведення нинішнього фестивалю, у Луцьку не так багато шанувальників сучасної музики, але глядача, як відомо, потрібно виховувати, чому й сприяють подібні імпрези.