Вчені змогли «заразити» мишей аутизмом

Це відкриття стане плацдармом для нових досліджень.

Еспресо

Вчені змогли «заразити» мишей аутизмом

Здорові лабораторні миші стали проявляти симптоми аутизму після пересадки їм мікрофлори з кишечника хворих дітей

Біологи Каліфорнійського технологічного інституту викликали симптоми аутизму у здорових мишей, яким було пересаджено кишкову мікрофлору людей, які страждають цим розладом. Експерименти можуть послужити важливим аргументом на користь гіпотези про зв'язок мікрофлори організму з проявами аутистичного спектру. Повідомляє «Еспресо» з посиланням на журнал Cell.

Лабораторні миші проходили процедуру фекальної трансплантації - перенесення ліофілізованих проб, взятих в кишечнику дітей з діагностованими розладами аутистичного спектру. Незабаром тварини демонстрували знижене прагнення до соціалізації, рідше обмінювалися звуковими сигналами, проявляли схильність до стереотипної поведінки.

При цьому такі ж гризуни, які одержували аналогічні трансплантати від здорових людей, ніяких особливих змін не показували. Це  не означає, що бактерії можуть бути причиною аутизму, але вказує на їх участь у розвитку його симптомів.

В дослідах з мишами, які розвинули аутизм, вдалося показати, що після трансплантації відбувається зміна активності ряду генів, які працюють в клітинах мозку. Було відзначено і зниження вмісту в тілі деяких сигнальних молекул - перш за все таурину і 5-аміновалеріанової кислоти. Автори показали, що додавання цих речовин в корм мишей з аутизмом послаблює його прояви.

Саркіс Мазманян підкреслює, що говорити про подібні ефекти у людей поки рано. Це має підтвердитися новими експериментами, і лише потім можна буде думати над цілеспрямованим регулюванням кишкової мікрофлори для контролю над симптомами аутизму.