Курси НБУ $ 39.22 € 42.37
У волинських ОТГ з’явиться шанс на збільшення освітньої субвенції

В області на заробітну плату працівникам бюджетних сфер не вистачає 230,5 мільйонів гривень.

Фото: Офіс реформ, Волинське регіональне відділення Асоціації міст України.

Волинь-нова

У волинських ОТГ з’явиться шанс на збільшення освітньої субвенції

МОН розглядає можливість збільшення освітньої субвенції у 2019 році

На численні скарги органів місцевого самоврядування щодо нестачі освітньої субвенції Асоціація міст України звернулася з листом про перегляд обсягу освітньої субвенції на 2019 рік до Кабінету Міністрів України. Міністерство освіти і науки України, як головний розпорядник цих коштів, надіслало Асоціації міст України відповідь «Щодо виконання доручення Кабінету Міністрів України» датовану 7 червня 2019 року.

На Волині освітні заклади також відчувають нестачу коштів особливо ті, що мають малокомплектні школи.

Нагадаємо, на Волині освітні заклади також відчувають нестачу коштів особливо ті, що мають малокомплектні школи.

До речі, за інформацією, що розміщена на сторінці ексголови Волинської ОДА у Facebook, до кінця 2019-го в області декларується незабезпеченість асигнувань витрат на заробітну плату працівникам бюджетних сфер у сумі 230,5 мільйонів гривень. Таку інформацію наддали фінансові органи та органи місцевого самоврядування ОТГ. Розрахунково ця сума становить половину місячного фонду оплати праці.

Як відомо, забезпечення бюджетників заробітними платами здійснюється за рахунок коштівсубвенцій із державного  бюджету та коштів місцевих бюджетів. Найбільші суми незабезпеченості відповідними субвенціями, зокрема і по галузі освіта, де цей показник на рівні 89,2 млн грн.

Директор департаменту фінансів ОДА Ігор Никитюк пояснив, що така нестача коштів пов’язана із наповнюваністю класів, за якою й розраховують суму субвенції. За таких умов території, де фактична наповнюваність класів дорівнює або перевищує розрахункову, закладиматимуть достатній ресурс освітньої субвенції, а інші – змушені оптимізовувати мережу шкіл та класів, так збільшивши їх наповнюваність. Зі слів головного фінансиста області, проведений аналіз свідчить, що на Волині із 70-ти територій по 32-х фактичний показник наповнюваності нижчий розрахункового.

Нестача коштів пов’язана із наповнюваністю класів, за якою й розраховують суму субвенції.

Він каже, що з цієї причини незабезпеченість декларується, наприклад, по Локачинському (6,1 млн грн), Рожищенському (5,9 млн грн) районних бюджетах, бюджетах Ківерцівської (8,0 млн грн), Павлівської (2,9 млн грн), Старовижівської (2,5 млн грн), Тростянецької (1,9 млн грн), Поворської (1,8 млн грн), Турійської (1,3 млн. грн.), Шацької (1,1 млн грн), Луківської (1,1 млн грн) ОТГ.

Ще однією причиною незабезпеченості асигнуваннями витрат на заробітну плату педагогічних працівників, на думку фахівця, є рішення окремих органів самоврядування щодо встановлення надбавок і інших виплат у максимально можливих обсягах.

Тим часом, за інформацією фахівців Аналітичного центру Асоціації міст України, основними джерелами покриття дефіциту освітньої субвенції, на думку Міністерства освіти і науки України, у 2019 році є:

– залишки освітньої субвенції, зокрема на рахунках обласних бюджетів у розмірі 1604,2 млн гривень (у т. ч. 517,3 млн грн ‒ цільові видатки згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 року № 1012-р);

– збільшення за підсумками першого півріччя 2019 року за результатами виконання місцевих бюджетів обсягів освітньої субвенції, визначених відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2019 рік».

При цьому МОН зауважує, що «рівень фінансового забезпечення місцевих бюджетів в умовах бюджетної децентралізації, насамперед, залежить від роботи місцевих органів влади щодо вжиття ними дієвих заходів та пошуку оптимальних інструментів і механізмів комплексного вирішення проблем наповнення місцевих бюджетів, а також рішень щодо ефективності використання наявних коштів».

Як зазначається у листі АМУ, МОН нагадує, що наразі працює робоча група з удосконалення формули розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами за участі представників та експертів МОН, Мінфіну, Мінрегіону, облдержадміністрацій та асоціацій органів місцевого самоврядування, зокрема Асоціації міст України.

Зважаючи на зазначене, щоб попередити виникнення заборгованостей у виплаті заробітної плати педагогічним працівникам закладів загальної середньої освіти у 2019 році АМУ рекомендує органам місцевого самоврядування міст та ОТГ, у місцевих бюджетах яких є дефіцит освітньої субвенції, звернутись у відповідні обласні державні адміністрації щодо його покриття у 2019-му за рахунок залишків освітньої субвенції обласних бюджетів.

Офіс реформ, Волинське регіональне відділення Асоціації міст України.

Telegram Channel