Лінь ні до чого. Вчені визначили, чому одні люди можуть спати менше за інших

Можна недосипати і почуватися здорово

Shutterstock

Лінь ні до чого. Вчені визначили, чому одні люди можуть спати менше за інших

Особливий ген дістається одному з 4 млн людей

Науковці зі США виявили ген, який дозволяє деяким людям спати 4−5 годин на добу без шкоди для здоров’я. Цей ген вживили в організм мишей, і результат підтвердився, інформує НВ.

Нейробіологи з Університету Південної Каліфорнії в Сан-Франциско виявили ген, який дозволяє людям спати мало без шкоди для здоров’я. Вчені дослідили організми батька і сина, які сплять всього по 4−5 годин на добу, і при цьому у них немає ніяких негативних фізичних і когнітивних ефектів.

Виявилося, що справа в гені NPSR1, який кодує білок, що має безпосереднє відношення до регуляції сну і активного стану організму. Повідомляється, що цей ген зустрічається лише у однієї з чотирьох мільйонів осіб.

Щоб дослідити функції цього гена, вчені вживили його в організм мишей. Тварини також почали менше спати, і при цьому у них не порушувалася пам’ять, що часто буває під час порушень сну.

«NPSR1 не тільки сприяє короткому сну, але і запобігає проблеми з пам’яттю, які зазвичай стають результатом депривації сну. Це перший виявлений ген, який захищає від одного з багатьох несприятливих наслідків нестачі сну», — пишуть автори дослідження.

У перспективі, відкриття цього гена може допомогти в лікуванні порушень сну за допомогою створення медичних препаратів на його основі.