Курси НБУ $ 39.79 € 42.38
Більше жодних «нульових відсотків»: мікрофінансистів зобов’яжуть показувати правду про умови позик

Типова реклама кредиту «під нуль відсотків».

Фото: Павло Калашник / hromadske.

Більше жодних «нульових відсотків»: мікрофінансистів зобов’яжуть показувати правду про умови позик

НБУ зазначає, що споживачі кредитів повинні отримувати повну й доступну інформацію про послуги мікрофінансових установ

З 8 жовтня набуває чинності постанова Національного банку України, згідно з якою небанківські фінансові установи будуть зобов’язані розкрити повну інформацію про умови надання ними позик. Їм також заборонять показувати ставку кредиту в 0%.

Про це повідомляє пресслужба НБУ, передає Громадське.

Згідно з постановою, через три місяці (з 8 січня 2022 року) всі мікрофінансові організації повинні оприлюднити на своїх сайтах повну інформацію про умови надання кредитів. А через пів року — з 8 квітня 2022-го — ще й калькулятори для розрахунку витрат за кредитом.

Згідно з постановою, через три місяці (з 8 січня 2022 року) всі мікрофінансові організації повинні оприлюднити на своїх сайтах повну інформацію про умови надання кредитів. А через пів року — з 8 квітня 2022-го — ще й калькулятори для розрахунку витрат за кредитом.

Повна інформація про кредит передбачає: загальну його вартість із усіма комісіями та платежами, реальну річну відсоткову ставку, строки й суми, умови дострокового повернення кредиту, штраф за порушення умов кредитного договору тощо.

НБУ зазначає, що споживачі кредитів повинні отримувати повну й доступну інформацію про послуги мікрофінансових установ. Для цього вони можуть використовувати різноманітні канали — від SMS до особистих кабінетів на своїх сайтах.

Також регулятор висунув вимоги до реклами мікрофінансових організацій: там має бути зазначена реальна річна відсоткова ставка, максимальна сума і строк кредиту. Ці вимоги, однак, не стосуються іміджевої реклами, де не йдеться про умови кредитування.

Крім того, до реклами мікрофінансових установ висуватимуть вимоги щодо розміру й кольору шрифтів, тла, розміщення тощо. Аналогічні вимоги вже повинні виконувати банки, які надають споживчі кредити.

«Реклама кредитів фінансових установ не повинна вводити споживача в оману. Наприклад, зазначення лише привабливої для споживача відсоткової ставки на рівні 0% чи 0,01% неприпустиме», — наголошує Нацбанк.

Читайте також: На Волині кредитори розклеюють оголошення від імені позичальника (Фото)

Telegram Channel