![Електросамокати та моноколеса в Україні визнали транспортними засобами: що це означає](https://volyn.com.ua/content/thumbs/750x500/w/iq/uisqnn-rcsexcabv5xs6u764cxjmb3cdoz4ziqw.jpg)
«Пристроїв, швидше за 25 км/год, на тротуарах точно не буде».
Електросамокати та моноколеса в Україні визнали транспортними засобами: що це означає
Електросамокати, моноколеса та інші персональні засоби пересування в Україні законодавчо визнали транспортними засобами
Це перший крок до зміни Правил дорожнього руху (ПДР) заради врегулювання використання такого транспорту, зокрема заборони руху по тротуарах.
Про це йдеться в законопроекті № 8172, який уже підписав президент Володимир Зеленський. Норми документа пояснив Богдан Лепявко, координатор ГО U-Cycle, що просуває створення велосипедної інфраструктури в українських містах, пише «Обозреватель».
![](https://volyn.com.ua/content/thumbs/800x/z/kz/qvj5xe-0x0-629x299-z5nzea6b6bloi5u7plv2yi6szydwikzz.webp)
Наприклад, за його словами, питання про те, де саме можна їздити на самокатах та моноколесах (тротуари, велодоріжки, проїжджа частина) поки що не нормоване, для цього потрібно змінювати ПДР. «Але тепер є термін, який можна взяти та вказати у ПДР. Це наступний крок», – зазначив Левко.
Пристроїв, швидше за 25 км/год, на тротуарах точно не буде.
Загалом легкі електричні транспортні засоби у законодавстві тепер поділені на дві категорії. Це:
- легкий персональний електричний транспортний засіб : електродвигун – до 1000 Вт; максимальна конструктивна швидкість – до 25 км/год;
- низькошвидкісний легкий електричний транспортний засіб : потужність двигуна – понад 1000 Вт, максимальна конструктивна швидкість – до 50 км/год, маса – не більше 600 кг (подібні засоби пересування з можливою швидкістю понад 50 км/год згідно із законом вважаються мотоциклами).
- За словами Левка, зазвичай у Європі транспортні засоби з першої категорії прирівнюються до велосипедів, а з другої – до мопедів. Однак в Україні такі правила ще не ухвалені.
- «Іноді можуть робити якісь винятки (наприклад, рух тротуарами з додатковим обмеженням швидкості). Але навіть це вже не так страшно, коли є такий поділ, бо очевидно, що пристроїв, швидше за 25 км/год, на тротуарах точно не буде», – припустив Левко.
Також експерт зазначив, що такі правила та винятки з них ефективніше застосовувати на рівні міст, а не одразу всієї країни. «Це європейський підхід, і він розв'язує руки транспортним планувальникам: дозволяє пріоритезувати певні види транспорту, регулювати їхню швидкість на конкретних вулицях, за необхідності вносити зміни», – зазначив Левко.
![Telegram Channel](https://volyn.com.ua/src/img/channel.jpg)