Вагони з нею, до речі, вантажили на колишньому військовому об’єкті...
Вагони з нею, до речі, вантажили на колишньому військовому об’єкті.
Ярослав ГАВРИЛЮК
Хлібоприймальний пункт товариства з обмеженою відповідальністю «Волиньзернопродукт» знаходиться біля залізничної станції Мацеїв, що в селищі Луків Турійського району. Про те, що на цьому місці колись був замаскований військовий об’єкт, журналістам розповів голова облдержадміністрації Борис Клімчук. — Все це було пов’язане із планами генерального штабу радянської армії та рухом танків на Ла-Манш, — стверджує Борис Петрович. — Із Києва до Ла-Манша танки повинні були пройти за одну добу. А оскільки моторесурс танка обмежений, то їх мали везти залізницею. Такою була оборонна доктрина Радянського Союзу. У Мацеєві танки повинні були перезавантажуватись з широкої колії на вузьку. Останній раз на цій території щось вантажили років двадцять тому. Опісля тут все заросло бур’яном — повне спустошення. Ідея створити тут зерновий міні-порт і продавати сільськогосподарську продукцію до країн Західної Європи належить директору ТзОВ «Волиньзернопродукт» Євгенові Дудці. — Це — хороший приклад державно-приватного партнерства, яке ініціює Президент України Віктор Янукович, — говорить Борис Клімчук. — Приклад доброї, класної роботи багатьох відомств. Я розумів вигоду від порту для експортерів, імпортерів, для митних платежів та зборів, податків та залізниці, яка отримує від цього прибутки. Плюс місцеві податки та збори, які буде платити це підприємство в Лукові. Для селища це дуже важливо, адже частина жителів отримала тут роботу. Колись існувала ідея створення фірми «Інтерпорт-Ковель». Сьогодні вона в мініатюрі відтворена та реалізована тут. Вантажі, їх обслуговування, сушка та фумігація зернових — все дотримано. Функціонує спеціальна лабораторія, працюють навчені спеціалісти, поруч митниця. За словами Євгена Дудки, його підприємство тільки відкриває «вікно в Європу». Хлібоприймальний пункт ТзОВ «Волиньзернопродукт» відправив за кордон 36 вагонів вирощеної сої. Це — перші вузькоколійні європейські вагони-зерновози з волинською продукцією. У планах підприємця — відправляти кукурудзу та ріпак. Обслуговуванням вагонів та навантаженням продукції займається 25 чоловік. — Торговельний обсяг експорту в 2012 році становить 607 мільйонів гривень, що на 25 мільйонів більше, ніж у минулому році, — сказала перший заступник начальника Ягодинської митниці Любов Єленич. — Ми сподіваємося, що цей порт дасть можливість підвищити показники. Це вплине на економіку як області, так і країни. Сьогодні через Ягодинську митницю перевозять небагато зернових культур. Наші спеціалісти зробили 22 митні оформлення пшениці та 99 — кукурудзи. Сподіваємось, що мобільність нового терміналу підвищить рівень експорту. Митниця готова до активної співпраці з волинським бізнесом, йде назустріч та створює усі умови, щоб митні оформлення проходили дуже швидко та якісно. n
На фото: Вагони-зерновози готують до відправки в Західну Європу.