НЕПРАВИЛЬНО ЗАПОВНЕНІ БЛАНКИ ДЛЯ СУБСИДІЙ ПОВЕРНУТЬ
Громадянам вже надійшли бланки заяв і декларацій на отримання субсидій. Але при їхньому заповненні виникає чимало запитань...
В Україні повним ходом йде реформа системи державної допомоги на оплату житлово-комунальних послуг. Громадянам вже надійшли бланки заяв і декларацій на отримання субсидій. Але при їхньому заповненні виникає чимало запитань. Отож, разом із заступником директора департаменту соціальної політики Луцької міської ради Тетяною Корецькою спробуємо відповісти на найбільш типові з них
Євгенія СОМОВА
ЯК ЗАПОВНЮВАТИ ЗАЯВУ ТА ДЕКЛАРАЦІЮ Заява. Її пише той, на кого відкритий особовий рахунок зі сплати житлово–комунальних послуг за місцем реєстрації, або особи, які орендують житло. Останні мають додати договір оренди. У заяві вказується місце реєстрації заявника, контактний телефон, серія і номер паспорта, реєстраційний номер облікової картки платника податків. При заповненні таблички з найменуванням послуг вказати номер особового рахунку, який зазначений у квитанціях (лучани можуть не вказувати), та найменування організації, що надає послуги. Якщо заява потребує розгляду на комісії — зазначте. Майте на увазі, що рішення про призначення субсидії комісією приймається у таких випадках: заявник є непрацездатною особою, проживає один і бажає отримати субсидію на збільшену (понаднормову) площу житла; особові рахунки відкриті на особу, яка не зареєстрована; з урахуванням кількості фактично проживаючих (за наявності засобів обліку послуг); сім’я протягом 12 місяців перед зверненням здійснила одноразову покупку або оплатила послуги (навчання, ремонту і т. д.) на суму, яка на час купівлі чи оплати перевищувала 50 тисяч гривень. У заяві необхідно підкреслити, на які види послуг призначається субсидія: на оплату житлово–комунальних послуг, придбання твердого палива та скрапленого газу (у разі, коли житлове приміщення не забезпечується електро-, тепло- або газопостачанням для опалення). Якщо домогосподарство користується твердим паливом, скрапленим газом та комунальними послугами, необхідно підкреслити все. У графі «примітки» варто зазначити наявність або відсутність засобів обліку, а саме: є лічильник, нема лічильника. Якщо бланки заяви та декларації не отримали поштою, їх можна скачати із сайту Мінсоцполітики чи департаменту соціальної політики Луцької міської ради. Декларація. У ній має бути вказане прізвище, ім’я, по батькові заявника, загальна площа помешкання, тип будинку — багатоквартирний, індивідуальний, кількість поверхів, прізвище, ім’я, по батькові всіх зареєстрованих осіб, їхні дати народження, індивідуальні податкові номери. Якщо з релігійних мотивів останніх немає — зазначте в примітках.
РАХУЄМО ДОХОДИ Щоб отримати субсидію за спрощеною системою, треба вказати усі види доходів за 2014 рік: пенсія, зарплата, стипендія, державна соціальна допомога, депозит. Аби правильно заповнити розділ декларації про доходи, для працюючих потрібна довідка з бухгалтерії підприємства чи установи про зарплату. Зазначимо, що вказується «чиста» зарплата без урахування податку з фізичних осіб. Якщо декларант не працює і не стоїть на обліку в центрі зайнятості, необхідно це зазначити. У такому разі при обрахунку йому внесуть дохід на рівні прожиткового мінімуму — 1218 гривень. Підприємці мають вказати доходи від підприємницької діяльності. Тим, у кого є депозити, необхідна довідка із банку про нараховані відсотки. Пенсіонерам можна не вказувати розмір доходів, а лише зазначити джерело — управління Пенсійного фонду. Теж саме стосується і державних соціальних допомог, якщо декларант отримує їх через органи соцзахисту. Приховувати доходи не варто, оскільки у разі виявлення доведеться повертати субсидію в подвійному розмірі.
ЧИ ПОТРІБНО ПОДАТИ ДОКУМЕНТИ ДО ТРАВНЯ? За словами заступника директора департаменту соціальної політики Луцької міської ради Тетяни Корецької, заповнені документи на отримання субсидії за спрощеною системою потрібно подавати з 1 травня. Можна надіслати їх і поштою, найкраще — рекомендованим листом. Стояти в чергах, аби встигнути подати заповнені бланки до 1 травня, не варто. Є час зробити це впродовж місяця. Документи прийматимуть у центральному офісі департаменту соціальної політики Луцької міської ради, що на проспекті Волі, 4–А, у філіях №№ 1, 2 на проспекті Соборності, 18 та вулиці Бенделіані, 7. Зазначимо, що центральний офіс працює з 8.00 до 19.00, філії відповідно — з 8.00 до 17.00. Однак у випадку великого напливу бажаючих оформити субсидії робочий день доведеться продовжити і працівникам філії, запевнила Тетяна Корецька.