З часу, відколи Микола Романюк почав працювати як міський голова, у Луцьку капітально відремонтували більш як 100 доріг...
З часу, відколи Микола Романюк почав працювати як міський голова, у Луцьку капітально відремонтували більш як 100 доріг...
Ігор КУХАРУК
Таких темпів відновлювальних робіт не було від моменту проголошення Незалежності. Бо пам’ятають лучани горби на асфальті, як на дошці для прання, в крутих дев’яностих, і те, як лопатами вирівнювала дороги ударна дорожня бригада із сусідньої області, найнята на підйомі економіки у середині двотисячних. При Романюку зроблено у місті дуже багато, і це видно неозброєним оком. Це скаже кожен вільний за духом лучанин, який починає розуміти, що, незважаючи на дуже складну ситуацію в державі, життя у рідному місті стало трохи кращим. Це просте відчуття людини, яка незалежно від віку чи статків, хоче бути причетною до змін, жити у затишному і безпечному у найширшому розумінні цього слова місті. Щоб і центр, і безцінна історична забудова, і всі околиці, з яких видніють вежі Любартового замку, мали відповідну інфраструктуру, яка личить європейському Луцьку. — Будуємо разом місто, в якому хочеться жити, — не раз повторює цю фразу міський голова Микола Романюк і завжди висловлює вдячність людям, які генерують цікаві ідеї та докладають рук, щоб місто йшло в ногу з часом. А їх у Луцьку вистачає — з ними треба радитися, домовлятися про співпрацю, прораховувати успішний проект. Скільки нових об’єктів у Луцьку — стільки, а то й у два рази більше, зустрічей міського голови з лучанами на вулицях і в дворах, під відкритим небом і в залі, якщо негода. Щоб перш, ніж робити, порадитися як краще, потім проконтролювати, а тоді ще й переконатися, чи саме так зроблено справу, як хотіли лучани. Микола Романюк, як міський голова, доступний, уважний і має підхід до кожного. Людяність, відповідальність та послідовність — великий плюс. Сто реконструйованих доріг свідчить про те, що Микола Романюк — управлінець–господарник на своєму місці, компетентний і актуальний керівник нової доби, коли Україна йде до європейського життя. Розбудуємо разом місто — розбудуємо країну. Чи може, навпаки — зауважать політики і матимуть рацію. Бо очевидно, що не може бути успішним місто без успішної країни. Втім, у цій дискусії для матері, яка веде дитину із садочка, дуже важливо безпечно перейти дорогу на переході у вечірніх сутінках. Усі додатково освітлені новими енергозберігаючими світильниками переходи у Луцьку — це запозичений Миколою Романюком польський досвід. В одному інтерв’ю він зізнався, що у закордонних поїздках у європейські міста–партнери завжди старається підгледіти щось цікаве з інфраструктури. Ось тобі й ліхтарі на переході, і освітлений по–новому проспект Молоді, який відповідає назві і часу. Проспекти Перемоги, Соборності, Волі, вулиця Гнідавська реконструйовані за сучасними технологіями, на роки. Нові тротуари з велодоріжками викладають бруківкою. Для безпеки пішоходів й зараз продовжують монтувати системи зовнішнього освітлення на вулицях Луцька, тривають роботи на вулиці Гулака–Артемовського, щойно зробили на Надозерній. Завершується ремонт моста на проспекті Перемоги, який з’єднує дві частини міста. Поточні ремонти ведуться на Ковельській, Львівській і Володимирській — рівненький асфальт без звичних вибоїн і тут, і на десятках інших вулиць в усіх мікрорайонах. У нинішньому році зроблено більше, ніж будь–коли, бо і коштів у бюджеті розвитку утричі більше порівняно з торішнім — бюджетна децентралізація дає результат. У Луцьку надолужують і те, що раніше не вдалося зробити через війну, трагічні події і економічну скруту, а разом із тим виконують і затверджений план робіт. Ремонт на проспекті Волі ще коли планували, але таки і центр міста буде оновлено. Від вулиці Шопена до Театрального майдану — дорога, як на глянцевій картині. Незабаром розпочнеться ремонт на вулиці Сагайдачного. На Лютеранській у Старому місті роботи вже тривають. В історичній частині, звісно, асфальтувати не будуть — наново перекладуть бутове мощення на дорозі, а тротуари викладуть бруківкою. Ця дорога до Стиру веде до облюбованого туристами будинку скульптора Миколи Голованя. Тож буде гарно. Ще в перший рік роботи на посаді луцького міського голови Микола Романюк показав, що лучани не помилились у виборі. Він не тільки розрахувався із багатомільйонними боргами, з якими залишила місто попередня влада. У перший рік каденції Миколи Романюка у Луцьку на ремонт доріг витратили 38 мільйонів гривень. Реконструкції пройшли на вулицях Станіславського, Гнідавській, Клима Савура, Конякіна, Мазепи. Було реконструйовано Театральний і Київський майдани, Привокзальну площу. Оновленого вокзалу тоді ще не було. Його зробили наступного року. Але був уже пішохідний міст над залізницею — перший проект Миколи Романюка, який не могли здійснити впродовж 14 років! Чи вкладала б кошти держава у реконструкцію вокзалу, якби перед тим не відремонтували майдан і не вирішили питання з пішохідним переходом, тут навіть гадати не варто. До Миколи Романюка були конфлікти і сварки, а з його обранням почалася співпраця. Міський голова разом із світлої пам’яті головою облдержадміністрації і депутатом облради від Луцька Борисом Клімчуком разом оглядали нові об’єкти, зустрічались з лучанами. Завдяки співпраці, зрештою з’явився не лише реконструйований вокзал, а й перший за роки незалежності новий дитячий садочок. І школа поряд ще буде. Освітлення і комплексний ремонт дворових територій, до яких не доходили руки впродовж 20—30 років, — беззаперечна заслуга Миколи Романюка.
На фото: Мер Луцька намагається зробити так, щоб усі вулиці були такими ж ошатними, як проспект Волі після ремонту.