
Він перший японський кутюр'є, який досяг грандіозного успіху в Європі.
Кензо Такада: «Колись давно я шив сукні для ляльок сестри і мріяв, як буду одягати круглооких доньок далекого Заходу»
81-річний легендарний модельєр і засновник бренду Kenzo помер 4 жовтня від ускладнень, викликаних COVID‑19, в лікарні у Нейї-сюр-Сен, неподалік Парижа
Кензо Такада — один із найбільших новаторів у європейській та американській моді 1970–1980-х. Він перший японський кутюр’є, який досяг грандіозного успіху на Заході. Модельєр часто перетворював класичне дефіле на справжнє шоу й обирав незвичні місця для демонстрації своїх колекцій. Наприклад, цирк-шапіто, де у фіналі показу він з’явився верхи на слоні.
2010-го Кензо Такада вперше відвідав Україну. Він був гостем «Lviv Fashion Week». Тоді дизайнерка Олеся Теліженко подарувала японському модельєру авторську вишиванку.
Батько Кензо, власник чайного будиночку в передмісті Осаки, хотів, щоб син став письменником. Той навіть провчився семестр за спеціальністю «література». Та все ж у 1958-му став першим студентом-юнаком у школі модельєрів Bunka. Після закінчення навчання вирушив до французької столиці. Без знання мови і грошей. За порадою вчителя, він сів на корабель, а не на літак. Неймовірно різноманітні тканини, культури та стилі, які Такада побачив на зупинках лайнера в Індії, Азії й Африці, справили на юного японця величезне враження і вплинули на його творчість.
Коли 1965-го Кензо приїхав до Парижа, то спочатку продавав свої ескізи модним будинкам по 25 франків. У 1970-му хлопець відкрив крихітний бутік «Японські джунглі» (Jungle Jap) у галереї Vivienne. Його перша колекція, тканини для якої придбав за безцінь на паризькому базарі Сен-П’єр, мала неймовірний успіх і відразу ж потрапила на обкладинку журналу ELLE. Бренд Kenzo з’явився після показу в Нью-Йорку 1976 року — американці вважали назву Jungle Jap надто образливою.
У 1984-му він випустив спільну колекцію з маркою The Limited за більш доступними цінами. Модний дім одним із перших почав співпрацювати з демократичними брендами, задовго до того, як подібні колаборації стали нормою. Тоді такий революційний крок був сприйнятий неоднозначно. Деякі магазини вищого класу навіть перестали закуповувати одяг Kenzo.
2010-го Кензо Такада вперше відвідав Україну. Він був гостем «Lviv Fashion Week». Тоді дизайнерка Олеся Теліженко подарувала японському модельєру авторську вишиванку. У 2012-му, після відкриття в Києві персональної виставки живопису «Nô», Кензо завітав до «Музею Івана Гончара», щоб ближче познайомитися з українською культурою та народним вбранням. І навіть спробував самотужки вишити кілька зразків.
Після виходу на пенсію Такада почав займатися ще й дизайном інтер’єрів і меблів. У 2017-му став співпрацювати з культовим домом Roche Bobois, що вдавалося йому не менш успішно: дивани і подушки з вигадливими візерунками, такі ж яскраві, трохи божевільні, але дуже самобутні, яким свого часу став для світу моди й одяг Kenzo.
І наостанок декілька цитат видатного дизайнера Кензо Такади:
«Мода призначена не для вузького кола, вона для всіх. Крім того, мода не повинна бути занадто серйозною».
«Треба бути цікавим і робити тільки те, що подобається, навіть якщо це не приносить грошей».
«Я ніколи не хотів стати дорослим. Завжди вважав за краще залишатися трохи дитиною: і всередині, і зовні. Адже як тільки ти прагнеш подорослішати, ти нав’язуєш собі якісь стереотипи, обмежуєш себе рамками. І в результаті починаєш старіти».
Нагадаємо, як створити куточок французького провансу у себе вдома – поради експертки з Любешівщини.
vogue.ua, honchar.org.ua, focus.ua, iledebeaute.ru.
