
Температура підвищується, сонце світить все довше і довше – це явні ознаки, що говорять водіям, що настав час задуматися про зміну зимової гуми на літню.
Які літні шини рекомендовані в тестах ADAC у 2022 році
Купівля нових автомобільних шин часто пов'язана з пошуком кращої та гідної моделі на вибір. Що варто вибрати серед нових літніх автошин сезону 2023 року? Проконсультуємо за результатами минулорічних випробувань, проведених експертами ADAC.
Попереду ще один літній сезон. Це ідеальний час для зміни зимової гуми. Але які моделі варто вибрати? Які з новинок, які пропонуються на ринку найбільшими виробниками, варто рекомендувати? Рішення найкраще приймати на основі результатів випробувань, які на практиці показують, як модель гуми поводиться на дорозі.
Розглянемо 5 найкращих моделей минулого року, які отримали вищі оцінки в тестах незалежного німецького автомобільного клубу ADAC, який уже багато років проводить тестування в дуже жорсткій і повторюваній манері.
Коли варто купувати нову літню гуму?
Температура підвищується, сонце світить все довше і довше – це явні ознаки, що говорять водіям, що настав час задуматися про зміну зимової гуми на літню. Деякі використовуватимуть автошини попереднього сезону. Однак для власників інших автомобілів настане час купити новий, свіжий набір гуми. Розкажемо вам, які шини вибрати для сезону 2023 року і в яких ситуаціях варто задуматися про заміну старого комплекту на новий.
Висота протектора є найбільш поширеною причиною купівлі нових автошин, чи то для літнього чи зимового сезону. Якщо покришки зношені, ставити їх на наступне літо не варто. Чому? Занадто низький протектор не забезпечить оптимальну роботу коліс, а отже, достатні характеристики автомобіля та насамперед рівень безпеки. Щоб переконатися, що протектор має достатню висоту, краще перевірити його спеціальним приладом, штангенциркулем або навіть монетою.
Якою має бути мінімальна глибина протектора літніх коліс? Відповідь 3 мм. При показниках нижче цього значення колеса значною мірою втрачають початкові характеристики, а зношена пляма контакту істотно втрачає в керованості і ходові якості автомобіля помітно просідають.
Вік шини є другим фактором, який може визначити необхідність купівлі нового комплекту гуми. Незалежно від висоти протектора, щороку шини старіють, втрачаючи в еластичності, покриваючись мікротріщинами. Гумова суміш, з якої виготовлені автошини, з часом втрачає свої властивості – скільки б кілометрів ви на них не проїхали.
З цієї причини слід уникати покупки складських залишків, тобто по ідеї нових та невикористаних коліс, які пролежали на складі кілька років. Подібні покришки на практиці не будуть такі гарні, як щойно виготовлені.
Важливо: перевірити дату виробництва коліс можна прочитавши маркування на боковині. Більшість виробників шини вказують граничний вік зберігання 5-8 років з дати виробництва.
Варто знати: два фактори зазвичай визначають необхідність заміни автогуми – зношування протектора або її вік. Перш ніж ставити шини, перевірте, якої висоти у них протектор і коли саме вони були виготовлені.
Як тестує ADAC?
Для багатьох водіїв результати тестів, які щорічно публікуються німецькими експертами, є джерелом цінної інформації про те, у що вкладати гроші. Не дивно, адже ця організація вже багато років професійно організовує свої випробування, забезпечуючи тим самим надійні результати.
Автошини тестуються за кількома основними параметрами, як завжди на чолі ставили:
-
Ходові якості;
-
Безпека;
-
Комфорт водіння;
-
Економічність.
Ходові якості оцінюються на сухих та мокрих дорогах. Досліджуються поведінка та водіння автомобіля, гальмівний шлях, явища поздовжнього та поперечного аквапланування. Шум від коліс, що впливає на комфорт керування, оцінюється як усередині, так і зовні автомобіля.
Зверніть увагу, про цінову політику ні слова, тому любителям сегмента ціна/якість цей матеріал буде мало чим корисним.
Варто знати: для тестування автошин організація ADAC використовує як закриті випробувальні траси, дороги загального користування, так і машини, що імітують різні умови та ситуації на дорозі.
Для економічної оцінки гуми ADAC досліджує витрату палива транспортного засобу та зношування самих шин — для цього автомобілі проїжджають колоною на відстань 15 000 кілометрів. Після поїздки висоти протекторів тестуються лазером, завдяки чому визначається точний ступінь зношування.
У 2022 ADAC використовував автомобіль Skoda Karoq для тестування гуми для літнього сезону. Покришки в дуже популярному розмірі 215/60 R16, який можна зустріти на багатьох моделях автомобілів середнього класу, від Ford Mondeo до Volkswagen Passat, а також на невеликих кросоверах, які часто зустрічаються на дорогах.
Усього було протестовано 18 покришок, з яких лише 5 отримали «хороший» результат. Отже, які літні покришки показали найкращі результати у 2022 році у тестах, проведених ADAC?
Найкращі у тестах
У випробуваннях ADAC моделі одержують остаточну оцінку, виражену одним числом — що менше, то краще. Дуже добрий результат у діапазоні від 0,6 до 1,5 — у 2022 році жодна з покришок не отримала такої хорошої оцінки.
Continental PremiumContact 6
Одна із двох моделей, що отримала оцінку 2.1. Варто підкреслити, що шість отримали найвищі бали за їзду по мокрому покриттю. Так що, якщо шукаєте літні автошини, що забезпечують відмінне зчеплення з дорогою під час дощу, це, безумовно, найкращий вибір.
Хвилина сарказму: десь осторонь сумують інженери Uniroyal Rain Sport 5.

Що ще вирізняє? Шини відмінно підходять для маневрів, у плані безпеки, на сухому та мокрому покритті, а також отримала дуже хороші результати у тесті на зносостійкість. Це означає, що куплений комплект від Continental має прослужити кілька сезонів, що у свою чергу робить ціну на цю покришку привабливішою.
Важливо: зверніть увагу на новинку 2023 - Premium Contact 7, вона безумовно не розчарує.
Michelin Primacy 4 Plus
Одна з двох літніх покришок, які завдяки своїм збалансованим результатам у всіх випробуваннях здобули найвищу загальну оцінку. Це, безумовно, найкраще рішення на сухій поверхні, яке використовують більшу частину літа.

За даними ADAC, ці покришки від Michelin задають стандарти за економічними та екологічними критеріями, показуючи відмінні результати як при дослідженні витрат палива автомобіля, що працює на цих автошинах, так і при вивченні зносу протектора. В результаті у водіїв менше болю при купівлі комплекту цієї гуми, адже в наступні сезони вони заощадять на паливі та відкладуть необхідність купівлі нового комплекту через знос протектора.
Bridgestone Turanza T005
Гума від Bridgestone зайняла третій рядок, поряд з Michelin це ще одна літня модель, що ідеально підходить для маневрів на сухому покритті. На мокрій дорозі вона також покаже себе непогано, хоча результат у цій категорії дещо погіршили результати з поперечного аквапланування.

Turanza T005 також показала дуже хороші результати в тестах на зношування протектора, забезпечивши при цьому відносно низьку витрату палива самого автомобіля.
Dunlop Sport Bluresponse
Автошини отримали дуже хорошу загальну оцінку завдяки дуже збалансованим результатам у всіх категоріях, оцінених ADAC. Дана модель показала хороші результати в тестах на безпеку як на сухому, так і мокрому покритті, отримавши хорошу оцінку зносу протектора.
Дуже хороші результати з погляду поведінки при водінні, безпеці та гальмівному шляху, безумовно, є сильними перевагами, проте підсумкова ціна комплекту теж важлива. Гума показала дещо гірші результати в тестах на комфорт через трохи вищий шум, створюваний автошинами під час руху.
Toyo Proxes Comfort
Шини займають п'яте місце у тестах, отримавши хороші бали за кожним з основних параметрів, що вплинуло на загальну оцінку. Авторезина добре працює як на сухій, так і на мокрій поверхні. Варто підкреслити, що Proxes Comfort виявилася найтихішою шиною у всьому тесті, що виражається у чудовому комфорті водіння.
Відмінні ходові якості та низький рівень шуму – основні переваги гуми Proxes Comfort. Одним із недоліків стала трохи вища витрата палива в порівнянні з іншими моделями.
