Курси НБУ $ 41.23 € 48.50

ПАСПОРТИ-КНИЖЕЧКИ ЗАМІНЯТЬ ПЛАСТИКОВИМИ КАРТКАМИ

Наприкінці липня Верховна Рада ухвалила закон про запровадження нового внутрішнього паспорта — у формі ID-картки (на фото)...

Наприкінці липня Верховна Рада ухвалила закон про запровадження нового внутрішнього паспорта — у формі ID-картки (на фото). А вже третього серпня законопроект №3224 «Про внесення змін до деяких законів України щодо документів, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус, спрямованих на лібералізацію Європейським Союзом візового режиму для України» підписав Президент Петро Порошенко. Які плюси і мінуси цього нововведення, читачам роз’яснює керівник прес-служби Державної міграційної служби України у Волинській області Наталія Левчук

Оксана КУЦИК

ОТОЖ, НОВІ ПАСПОРТИ:
Неможливо підробити
— вони містять електронний безконтактний чіп, який нереально змінити або скопіювати.
Видаватимуть на основі електронної бази даних — Єдиного державного демографічного реєстру (ЄДДР). Це означає, що кожній особі лише один раз доведеться пройти процедуру ідентифікації, надалі інформація про неї буде міститися в електронному каталозі.
Зможуть отримувати всі громадяни, які досягли 14-річного віку. Оформлення першого документа, як і раніше, буде безкоштовним. Для тих, хто оформлятиме посвідчення особи у віці 14—18 років, воно матиме строк дії 4 роки, після 18-літнього віку паспорт видаватиметься на 10 років.
Міграційна служба зможе видати більшості громадян України орієнтовно протягом 4-х років. При зверненнях громадян щодо втрати, псування або необхідності вклеювання фотографій за досягненням 25- або 45-річного віку будуть оформлюватися нові документи. Також новий документ може бути виданий за бажанням особи.
Міститимуть номер облікової картки платника податків (так званий ідентифікаційний код). При цьому код буде нанесено на паспорт графічно та занесено до електронного чіпа.
Матимуть електронні цифрові підписи. На чіп паспорта громадянина України буде записуватись електронний цифровий підпис (лише для осіб, які досягли 18–річного віку), який забезпечить можливість у майбутньому використовувати різноманітні електронні сервіси, в тому числі отримувати адміністративні послуги, не виходячи з дому.
Можна буде прозоро оплатити одним платежем. Це буде адміністративний збір. Порядок його обчислення визначено законом як сума ціни бланка, вартості персоналізації та адміністративної послуги. Крім того, визначено граничний розмір вартості послуг.
Можна буде оплатити на пільгових умовах.
Законом передбачено право місцевих громад самостійно звільняти певні категорії громадян від оплати вартості адміністративної послуги та/або компенсувати їм вартість бланка за рахунок місцевих бюджетів. Отже, для певних категорій осіб місцеві громади зможуть зробити оформлення документів безкоштовним.
Можна буде оформити у ЦНАПах.
Повноваження щодо прийому заяв та видачі документів делегуються центрам надання адміністративних послуг, які після закупівлі обладнання зможуть поступово стати основним фронт–офісом з оформлення документів.
Співробітники ДМС будуть насамперед задіяні у процедурі ідентифікації громадян перед внесенням їхніх даних до Реєстру, а отже, практику, коли ЦНАП виступає лише у ролі кур’єра між громадянином та ДМС, як це відбувається сьогодні, буде припинено.
Матимуть електронні чіпи. У них буде внесено інформацію про місце проживання, шлюб та дітей. Зміна цих даних не потребуватиме виготовлення (і відповідно оплати) нового документа у підрозділі міграційної служби.
Зчитати інформацію, яка записана на чіп (окрім відбитків пальців рук), можна за допомогою навіть сучасного смартфона — на сайті виробника бланків доступне для безкоштовного завантаження необхідне програмне забезпечення.
Забезпечать контроль перегляду персональних даних.
Всі сеанси доступу будь-якого чиновника до персональних даних особи фіксуватимуться системою в автоматичному режимі, й ця інформація зберігатиметься.
У подальшому кожна особа зможе безкоштовно отримати відомості про те, хто, коли та на якій підставі переглядав інформацію про неї в Реєстрі.
Окремо фіксуватимуться факти внесення змін до даних про особу в Реєстрі.
За словами Наталії Левчук, у 2016 році працівників ДП «Документ» повністю виведено з підрозділів міграційної служби, а працівників міграційної служби — з центрів «Паспортний сервіс», яким надано повноваження щодо прийому заяв громадян та видачі документів.
Міграційна служба, як і раніше, прийматиме рішення про ідентифікацію та видачу документа, однак громадяни не матимуть можливості безпосереднього контакту з посадовими особами, що суттєво знизить корупційні ризики.
Також у нинішній редакції чітко визначено, що ЄДДР створюється виключно для ідентифікації громадян та містить лише ту інформацію, яка для цього необхідна.
Telegram Channel