Тимчасові споруди на вулиці Глушець знаходяться незаконно - «Волинь» — незалежна громадсько–політична газета
Курси НБУ $ 27.17 € 30.51
Тимчасові споруди на вулиці Глушець знаходяться незаконно

Металеві конструкції, які не є об’єктами нерухомості, знаходяться на земельній ділянці комунальної власності без правових підстав.

Фото зі сторінки "Центральний ринок" м.Луцьк" у Facebook.

Тимчасові споруди на вулиці Глушець знаходяться незаконно

Договір оренди землі з облспоживспілкою припинено

Відповідно до рішення Луцької міської ради від 05.09.2019 №62/2 «Про припинення ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛСПОЖИВСПІЛЦІ договору оренди землі для обслуговування ринку «Центральний» на вул. Глушець, 1 (площею 2,2125 га)» припинено договір оренди землі укладеного між Луцькою міською радою та ВОЛИНСЬКОЮ ОБЛАСНОЮ СПІЛКОЮ СПОЖИВЧИХ ТОВАРИСТВ, зареєстрованого у Державному реєстрі земель від 17.07.2009 за № 040907700397, поновленого додатковою угодою до договору оренди земельної ділянки, зареєстрованою у Державному реєстрі земель від 27.10.2009 за № 040907700539, додатковою угодою про поновлення договору оренди землі від 20.08.2015 (право оренди земельної ділянки зареєстроване у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 27.08.2015, номер запису про інше речове право: 10947530), додатковою угодою № 3 про поновлення договору оренди землі від 01.11.2017 (реєстрація змін до іншого речового права на земельну ділянку в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно від 10.11.2017) та постановою Північно-західного апеляційного господарського суду від 28.02.2019 справа № 903/616/18 (реєстрація змін до іншого речового права на земельну ділянку в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно від 12.06.2019) у зв’язку із закінченням строку на який його було укладено, інформує Луцька міська рада.

Рішенням господарського суду Волинської області від 01.11.2019 у справі № 903/723/19 за позовом Волинської обласної спілки споживчих товариств до Луцької міської ради про визнання недійсним та скасування рішення Луцької міської ради від 05.09.2019 №62/2, відмовлено в задоволені позову. Це рішення суду постановою Північно-західного апеляційного господарського суду від 15.05.2020 залишено без змін.

Договір оренди землі для обслуговування ринку «Центральний» на вул. Глушець, 1 (площею 2,2125 га)», укладений між Луцькою міською радою та ВОЛИНСЬКОЮ ОБЛАСНОЮ СПІЛКОЮ СПОЖИВЧИХ ТОВАРИСТВ припинений 27.08.2019 та продовженню не підлягає. 

Волинською обласною спілкою споживчих товариств подано касаційну скаргу на вищевказані рішення судів. Проте, навіть у випадку задоволення касаційної скарги зміниться лише дата припинення договору оренди землі (11.06.2020), жодного іншого впливу на правовідносини між Луцькою міською радою та ВОССТ рішення суду касаційної інстанції не будуть мати.

Отже, договір оренди землі для обслуговування ринку «Центральний» на вул. Глушець, 1 (площею 2,2125 га)», укладений між Луцькою міською радою та ВОЛИНСЬКОЮ ОБЛАСНОЮ СПІЛКОЮ СПОЖИВЧИХ ТОВАРИСТВ припинений 27.08.2019 та продовженню не підлягає.

Право Волинської обласної спілки споживчих товариств на укладення договорів оренди торговельних місць з підприємцями виникало з договору оренди землі, відповідно термін дії таких договорів повинен був відповідати терміну дії договору оренди земельної ділянки. Тому враховуючи припинення договору оренди землі для обслуговування ринку «Центральний» на вул. Глушець, 1 Волинська обласна спілка споживчих товариств втратила право на здійснення господарювання на відповідній земельній ділянці, і як наслідок на укладення договорів оренди торговельних місць, на підставі яких розміщувались тимчасові споруди щодо яких прийняті рішення виконавчого комітету про демонтаж.

Враховуючи, що Луцькою міською радою як законним розпорядником земельної ділянки дозвільні документи на розміщення вищевказаних тимчасових споруд не видавались, зазначені споруди та металеві конструкції, які не є об’єктами нерухомості, знаходяться на земельній ділянці комунальної власності без правових підстав. 

Таким чином, враховуючи, що Луцькою міською радою як законним розпорядником земельної ділянки дозвільні документи на розміщення вищевказаних тимчасових споруд не видавались, зазначені споруди та металеві конструкції, які не є об’єктами нерухомості, знаходяться на земельній ділянці комунальної власності без правових підстав.

Відповідно до п. 9.3.5 Правил благоустрою м. Луцька, затверджених рішенням Луцької міської ради від 29.07.2009 №44/2, малі архітектурні форми та тимчасові споруди, які розміщені (встановлені або збудовані) без відповідної, оформленої в установленому порядку дозвільної документації, з відхиленням від проекту, вважаються самочинно розміщеними, а використання земельної ділянки під ці споруди класифікується, як самовільне зайняття/захоплення землі.

Враховуючи вищевказане, тимчасові споруди слід вважати самочинно розміщеними та такими, які підлягають демонтажу. Аналогічну позицію висловив Восьмий апеляційний адміністративний суд у рішенні від 26.05.2020 у справі №140/3597/19, відмовивши позивачу у визнанні незаконним та скасуванні рішення виконавчого комітету від 04.12.2019 №758-1 «Про демонтаж тимчасових споруд на вул. Глушець».