Курси НБУ $ 39.60 € 42.28
Мистецтво дискусії: три слова, які обеззброять вашого критика

Головне правило в будь-якому спілкуванні – спокій і доброзичливість.

Фото maximum.fm.

Мистецтво дискусії: три слова, які обеззброять вашого критика

Люди не ідеальні за своєю натурою. Завжди знайдуться такі, які із задоволенням вас розкритикують, навіть родичі чи друзі, не кажучи вже про співробітників чи просто знайомих. Але таку негативну реакцію можна спрямувати у правильне русло. На допомогу прийдуть 3 прості слова

«Так!»

Вислуховувати претензії на свою адресу не завжди приємно. І наш перший крок мусить бути таким: стримати свої емоції. Визнайте за співрозмовником право на особисту думку.

Якщо суб’єкт сказав вам про те, що йому не до душі, — отже, він налаштований на конструктивний діалог. У такій моделі поведінки набагато більше простої людської зацікавленості, ніж у двозначному мовчанні або похвалі.

Не бійтеся критики і реагуйте на неї якомога спокійніше. Адже це іноді роблять тільки заради того, щоб вас розгнівати. 

Намагайтеся погодитися з вашим співбесідником і стати на його бік. Так він відчує сум’яття. Чому? Коли людина висловлює претензію, вона готується отримати відсіч. Але якщо замість бурхливої реакції або опору почує просте і ввічливе «дякую», то занурюється у стан так званої «позитивної розгубленості».

Відповівши на будь-який докір «Так!», ми вже далі готові до з’ясування того, що ж сталося, і вести конструктивний діалог.

«Але…»

Аж ніяк не завжди чужі претензії збігаються з нашим особистим поглядом на цю ситуацію. І тут важливо висловити особисту позицію. Але це не має виглядати виправданням. Наведіть об’єктивні факти. В результаті ваш візаві побачить, що ви маєте бажання розібратися в ситуації. Люди, всупереч нашій думці про них, готові прийняти багато що і багато з чим погодитися, якщо їм з повагою пояснити причини. У підсумку інша людина зможе подивитися на обставини під іншим кутом зору.

Наше «але» підтримує нас і допомагає виявляти розумну твердість. Та, визнаючи право співрозмовника висловити незадоволення, ми не маємо дозволяти сідати собі на голову.

«Давайте…»

Ось ми чемно й уважно вислухали претензію щодо себе і висловили власну позицію, підкріплену аргументами. Тепер час постаратися прийняти спільне рішення. Щоб переконати людину, що ви з нею маєте спільні інтереси, вносьте взаємовигідні й коректні пропозиції.

Якщо ми відповідаємо за логікою «Так – але – давайте…», то негативний зворотний зв’язок спрацьовує нам на користь і дає можливість не тільки дізнатися щось корисне і скорегувати певні моменти у своїй роботі, а й зміцнити стосунки зі співрозмовником.

Право на помилку

Сприймати зауваження нелегко, а ще важче – взяти для себе користь із ситуації. Є люди, які навіть на легку критику реагують болісно і не зовсім адекватно. Але чим більше вона розвинена морально й інтелектуально, тим більше допускає можливість найрізноманітніших думок про свою особистість і діяльність. Вона усвідомлює, що, як і всі, може помилятися. Визнавши за собою таке право, ми менше будемо боятися своїх помилок, менше відчуватимемо напруження. І тим більше у нас буде шансів на успіх. Коли ми відкриті до ймовірної критики, то стає ширшим спектр корисної інформації та коло людей, які є її джерелами, а отже, і розширюємо можливості свого векторного зростання.

Не бійтеся критики і реагуйте на неї якомога спокійніше. Адже це іноді роблять тільки заради того, щоб вас розгнівати. Втративши самоконтроль, ви стаєте вразливими не лише для подальшої критики, а й для чужого негативу. Тому головне правило в будь-якому спілкуванні – спокій і доброзичливість.

Читайте також: як домовитися із собою і перемогти прокрастинацію

Джерело: tutkatamka.com.ua.

Telegram Channel