ПІДВИЩЕНІ ТАРИФИ НЕ «ВИЛІКУЮТЬ» ВІД БЕЗВІДПОВІДАЛЬНОСТІ
Все більше розмов точиться сьогодні навколо підвищення розмірів комунальних тарифів. Комунальники переконують, що натомість споживачі отримуватимуть якісніші послуги. Прості люди в це не вірять, бо знають, на яку «якість» спроможні наші ЖКП...
Все більше розмов точиться сьогодні навколо підвищення розмірів комунальних тарифів. Комунальники переконують, що натомість споживачі отримуватимуть якісніші послуги. Прості люди в це не вірять, бо знають, на яку «якість» спроможні наші ЖКП.
Обіцяна нова якість житлово-комунальних послуг, які надаватимуться тими ж житлово-комунальними підприємствами, – абсолютна ілюзія. На ділі ефективність роботи житлово-комунального господарства з року в рік неухильно падає, ця сфера сьогодні перебуває в глибокому занепаді, причому не завжди з об’єктивних причин. Конкретний приклад. Звернувся я до ЖКП-6 міста Луцька з проханням відремонтувати сантехнічне обладнання. Було це ще в грудні 2005 року. Відповідь: “Чекайте, сантехнік буде”. Чекаю й донині… Хоча не один раз телефонував, ще й письмову заяву до ЖКП подав. Тим часом дармова вода “втікає” в каналізацію, а я ще й – без гарячої води. Про незручності мовчу… Як колишній завідувач юридичним відділом міськвиконкому, депутат міської ради двох скликань, я маю власний погляд на причини, що призвели до занепаду житлово-комунальної галузі міста. Значною мірою до цього призвело те, що в галузі не стимулювалася ініціатива, не схвалювалися нестандартні рішення та новаторські ідеї. Натомість ЖЕКам списували борги, причому не завжди законним шляхом. Мені особисто це завдавало чимало неприємностей. Свого часу керівництво міста вирішило “заморозити” численні борги житлово-експлуатаційних контор. Замість ЖЕКів почали створювати житлово-комунальні підприємства, які починали працювати “з нуля”. Майно і техніка передавалися новоствореним ЖКП, а борги залишалися при ЖЕКах. Це було грубе порушення чинного законодавства, тому рішення виконкому “Про реєстрацію житлово-комунальних підприємств” я відмовився візувати. Його так і ввели в дію без візи завюрвідділом… Розпочалася судова тяганина. В кінцевому підсумку Арбітражний суд області виніс однозначний вердикт: визнати таке рішення виконкому незаконним і скасувати його. І що, думаєте, це рішення хтось виконав? Хтось поніс покарання за існування двох структур? Звичайно, ні! А, між іншим, за подібні діяння передбачена кримінальна відповідальність… Зараз “мертві” ЖЕКи зі старими боргами визнаються банкрутами. Борги списуються. Авжеж, держава все витримає… А що ЖКП? Так само у боргах, як у шовках. Окрім назви контори, у підходах до роботи в них абсолютно нічого не змінилося. В останні місяці керівництва старої міської влади у цій сфері з’явилися нові віяння. Почалися розмови про те, що деякі ЖКП треба скоротити, об’єднати, ліквідувати… Мабуть, щоб знову списати борги. Причому такі реорганізації планувалися далеко не в інтересах жильців, тобто споживачів. Приклад – численні скарги жильців ЖКП-2, ЖКП-3… Кажуть, що мертвому кадило не поможе. Як на мене, ЖКП у своєму старому вигляді себе остаточно віджили. Їх уже не реорганізуєш. Потрібно не на словах, а на ділі створювати об’єднання співвласників, які надаватимуть послуги за реальними тарифами. Коли люди побачать, що перестали платити невідомо кому і невідомо за що, вони швидко зрозуміють переваги будкомів. А “безробітні” ЖКП відімруть самі по собі, як кажуть, природним чином. Костянтин ВАСІН, юрист. м. Луцьк.