Багатьом хочеться отримати земельну ділянку для будівництва у вже збудованих і сформованих мікрорайонах міста. Це призводить до того, що зносять дерева, кущі, і місто із зеленого перетворюється в «кам’яне»...
Багатьом хочеться отримати земельну ділянку для будівництва у вже збудованих і сформованих мікрорайонах міста. Це призводить до того, що зносять дерева, кущі, і місто із зеленого перетворюється в «кам’яне».
Вже сьогодні у Луцьку не відповідає встановленим нормам показник озеленення. Якщо на одну людину у місті має бути одинадцять квадратних метрів озеленення, то в нашому обласному центрі є лише близько дев’яти. Держконтроль у галузі охорони міських зелених насаджень здійснюють органи екології. Держуправління екоресурсів у Волинській області при розгляді документів щодо вибору земельних ділянок під будівництво (реконструкцію), звичайно, контролює і це питання. Аналіз документів свідчить, що в Луцьку відсутня чітка політика щодо існуючих зелених насаджень, планів на перспективу. Застарілий генплан розвитку міста призводить до розміщення об’єктів без дотримання функціональних зон (промислова, житлова, рекреаційна). Крім того, в місті не проведено, як це планувалось і вже було прийняте рішення, інвентаризації паркових та рекреаційних зон, відсутній офіційно встановлений статус зелених насаджень, не винесено меж їх територій в натурі. Це також ускладнює ситуацію — призводить до необгрунтованого знесення насаджень і, відповідно, — скарг мешканців міста. Адже в тих умовах, коли в місті чітко не визначені території зелених насаджень загального користування, держуправління не може встановити, наскільки правомірне розміщення там того чи іншого об’єкта. Ось яскравий приклад цього. На території біля ЗАТ «Волинський шовковий комбінат» росте велика кількість зелених насаджень. Мешканці прилеглих житлових кварталів там відпочивають. Тим часом міськвиконком направив в держуправління матеріали щодо розміщення на цій території двох церков — храму Святого Івана Предтечі (УПЦ) та храму, де замовником виступає Свято-Благовіщенська релігійна громада Луцької православної церкви Волинської єпархії. У поданих документах проходить суперечлива інформація. Одні управління і підрозділи міськвиконкому вказують, що ці зелені насадження є санітарно-захисною смугою промислової зони. Тобто вони захищають житловий масив від можливого негативного впливу промислових об’єктів. Нормативними актами передбачено, що ця зона має бути шириною не менше 50 метрів і вирубувати її не можна. Інші підрозділи міськвиконкому вказують в документах, що згадані зелені насадження — сквер. Але якщо це і так, то все одно відповідно до рішень міськвиконкому будівництво об’єктів там не дозволяється. Зважаючи на це, держуправління екоресурсів відмовило у позитивному висновку і одній, і другій церкві. Адже для їх будівництва треба знести загалом близько 250 дерев. А претензії і скарги йдуть, звичайно, на того, хто відмовив у позитивному висновку. Тобто, на держуправління екоресурсів. Міськвиконкому потрібно терміново впорядкувати, тобто офіційно прийняти відповідні рішення щодо статусу зелених насаджень, які існують в місті (в тому числі і на прибудинкових територіях). Цим буде знято проблеми, пов’язані із збереженням зелених насаджень.
Світлана ЯКУБИШЕНА, заступник начальника держуправління екоресурсів у Волинській області.