Курси НБУ $ 41.54 € 46.16

ЧИ БУДУВАТИМУТЬ ПІДЗЕМНІ ПЕРЕХОДИ?

Здається, уже всі переконалися в тому, що для Луцька давно назріла проблема будівництва підземних переходів у місцях найбільш інтенсивного руху транспорту: в центрі, поблизу «Там-таму», у 33-ому мікрорайоні на перехресті біля РАЦСУ...

Здається, уже всі переконалися в тому, що для Луцька давно назріла проблема будівництва підземних переходів у місцях найбільш інтенсивного руху транспорту: в центрі, поблизу «Там-таму», у 33-ому мікрорайоні на перехресті біля РАЦСУ


Степан ЛУГОВИЙ


Останнім часом від посадовців міськради чуємо, нібито питання будівництва підземок у перших двох місцях уже вирішено. Та чомусь ніхто не каже про перехід навпроти торгового центру «Гостинець». Він, як і «зебра» на перехресті вулиць Глушець і Медведєва навпроти Центрального ринку, давно став найбільш загрозливим для пішоходів: машини їдуть, як заманеться їхнім водіям, часто з перевищенням швидкості, не зупиняючись перед переходом, щоб дати дорогу пішоходам. Біля Старого базару, як його називають лучани, у всі дні, крім понеділка, ні пройти — ні проїхати: там постійні затори.
А в центрі біля ЦУМу декілька років тому світлофор обладнали звуковою сигналізацією. На перший погляд, це добре. Та з іншого боку, пішохід на цьому переході почувається не дуже впевнено, увесь час боїться, що на нього наїде авто. Річ у тому, що звук для перехожих вмикається вже після того, як для них загориться зелене світло, а припиняється «тікання» на декілька секунд раніше. Водії, не чекаючи навіть жовтого сигналу світлофора, починають рух.
Я декілька разів був свідком того, як пішоходи, не чекаючи того «тікання», але вже на зелене для них світло, починали перехід і ледь не потрапляли під колеса машин тих водіїв, які вічно кудись поспішають і намагаються проскочити. Працівників ДАІ тут останнім часом рідко зустрінеш, вони чергують у більш «вигідних» місцях. А інтенсивність руху і транспорту, і пішоходів зростає з кожним днем.
Підземні переходи зможуть набагато поліпшити ситуацію. За великим рахунком, людям байдуже, хто їх будуватиме — бізнесмени чи міська влада. Хоча, звичайно, краще, коли гроші платників податків на цьому буде заощаджено: їх можна спрямувати на ремонт дахів, заміну старих комунікацій у підвалах, зрештою, на здешевлення тарифів за комунальні послуги, які постійно зростають.
Турбує інше — нерішучість в діях міської влади. Якщо вже прийняли рішення будувати перехід, то розпочинайте роботи. Надворі червень. Якщо ще трохи відтягувати, а потім почати копати, то при повільних темпах робіт наших будівельників матимемо в центрі величезний котлован, який простоїть аж до наступної весни. А там, дивись, або гроші в інвестора закінчаться, або влада в місті зміниться.
Тому звертаюся до депутатів міськради і міського голови Богдана Шиби: якщо хочете зробити добре діло для лучан — не зволікайте. В разі невдачі проекту вам же доведеться відповідати перед громадою.
м. Луцьк.
Telegram Channel