Курси НБУ $ 38.34 € 41.60
Колишній військовий розвідник на протезі протягнув 16-тонний літак

«Я розумію, що і 16 тонн для мене — не межа».

Фото із сайту gur.gov.ua.

Колишній військовий розвідник на протезі протягнув 16-тонний літак

Попри ампутовану внаслідок поранення ногу, 24–річний Роман Кашпур зрушив із місця Ан-26

За 44 секунди ветеран вагою 78 кілограмів зміг протягнути 16–тонне повітряне судно на 6 метрів 40 сантиметрів. Рекорд зареєстрував експерт Національного реєстру рекордів України.
«Найбільше думав за протез — чи витримає він таке навантаження? За підрахунками, на нього мало бути навантаження у 64 рази більше, ніж під час звичайної ходьби», — зізнався після тріумфу Роман. Своє досягнення чоловік присвятив Дню волонтера та 30–річчю Збройних сил України, зазначивши, що причетні до цих свят люди відіграли ключову роль у його житті.

«Аеродром у Чугуєві — ​особливе місце в моєму житті»

— Ідея зрушити з місця літак виникла у мене близько року тому, — ​розповідає Роман. — ​Ми з дружиною постійно проїжджаємо неподалік військового летовища в Чугуєві на Харківщині й бачимо повітряні машини. Раз я й сказав, що потягну літак. Відтоді не покидав цієї думки. Бо хотілося вчергове власним прикладом мотивувати наших хлопців, які були поранені, отримали інвалідність.

Літак Ан 26 Роман Кашпур протягнув за 44 секунди на відстань 6 метрів 40 сантиметрів.

Роман Кашпур був добровольцем та військовим розвідником. На фронті втратив ногу. Однак, незважаючи на інвалідність та протез, активно займається спортом та громадською діяльністю. Він двічі брав участь в Іграх Героїв, виборовши чотири золоті медалі у кросфіті, підтягуванні та поштовху гирі.

— На вибір літака та аеродрому вплинули й мої життєві обставини, — ​продовжує Роман. — ​Саме до Чугуєва мене, пораненого, евакуювали з передової військовим вертольотом у 2019 році. На цьому ж аеродромі згодом я востаннє в житті бачив свого бойового командира, легендарного розвідника Кола, коли його, теж важко пораненого, в комі, екстрено доправляли до військового шпиталю у столиці. Доправляли саме літаком Ан 26. Цей літак важить 16 тонн. Я присвятив свій вчинок 30-літньому ювілею Збройних сил України, а також усім українським добровольцям та волонтерам.

«Найбільше переживав за свій протез —
​чи витримає він таке навантаження?»

Тренуватися до встановлення рекорду Роман почав у себе вдома в імпровізованій атлетичній залі.

— Дуже уважно вивчав особливості свого організму, які м’язи будуть працювати найактивніше, які тренування слід підсилити, — ​каже ветеран АТО. — ​Разом із татом виготовили спеціальну драбину, завдяки якій я мав тягнути 16-тонну машину. Найбільше думав за протез — ​чи витримає він таке навантаження? За підрахунками, на протез мало бути навантаження у 64 рази більше, ніж під час звичайної ходьби. От саме під мій протез й виготовили цю драбину.

… Наступний етап підготовки полягав у тому, щоб зрушити з місця автомобілі масою у три та сім тонн. Я побачив, що драбина та протез не підвели. Моя фітнес-тренерка Юлія Коваль зв’язалася з атлетами Сергієм Пономарьовим та Денисом Дубровським, які нещодавно у складі команди з восьми чоловіків встановили світовий рекорд, протягнувши найбільший у світі літак Ан 225 «Мрія». Хлопці показали мені майстер-класи. А ще я щиро вдячний усім людям, які надали мені підтримку і створили умови для того, аби міг здійснити свій задум.

Герой зізнається, що в день встановлення рекорду все одно трішки хвилювався. Але підтримка найрідніших людей та друзів неабияк мотивувала. Особливо — дружини Юлії та двох синів.

— Моїм найголовнішим завданням було зробити так, аби ведуче колесо літака зрушило з місця і почало котитись, — ​ділиться деталями Роман. — ​Я його зрушив… Взагалі все відбулося настільки швидко… Це вже потім я дізнався про 44 секунди, впродовж яких протягнув літак на відстань у шість метрів сорок сантиметрів, та про те, що це національний рекорд. А ще я розумію, що і 16 тонн для мене не межа. Все відбулось на одному диханні! — ​усміхається герой нашого часу.

Читайте також: Українець став найкращим іноземним студентом британської військової академії.

Telegram Channel