Курси НБУ $ 39.67 € 42.52
У легендарної української «Мрії» є «молодший брат» у Німеччині (Фото)

Наш літак-гігант доставляв такі надважкі й габаритні вантажі, перевезення яких не під силу жодному іншому повітряному судну у світі.

Фото із сайту tech.segodnya.ua.

У легендарної української «Мрії» є «молодший брат» у Німеччині (Фото)

Детальну копію літака в масштабі 1 до 16 збудував конструктор із Нюрнберга Майкл Шпейєр. А тим часом в Україні вже відкрили збір коштів на відновлення найбільшого вантажного літака у світі — ​для цього буде потрібно від 800 мільйонів до 3 мільярдів доларів

Найбільший у світі літак здійснював усього кілька рейсів на рік

Як відомо, український літак-гігант був знищений окупантами у Гостомелі 25 лютого. Величезне повітряне судно, яке ще в радянські часи отримало українську назву «Мрія», планувалося як вузькоспеціалізоване: цей ультраважковаговик мав перевозити елементи системи радянського космічного корабля, в тому числі й сам апарат «Буран», а в перспективі — ​стати летючою стартовою платформою у проєкті «повітряного старту» космічних апаратів. Тому масового виробництва не планувалося, їх почали будувати тільки два, проте завершений був лише один, але і його не встигли використати для підготовки до єдиного пробного старту радянського космічного корабля багаторазового використання «Буран». «Мрія» вперше злетіла вже після того польоту, і «Буран» везла на зовнішній підвісці всього кілька разів, зокрема на Паризький авіасалон 1989 року.

Використання такого літака не дешеве: вартість одного рейсу, залежно від відстані, може становити й понад мільйон доларів.

Використання такого літака не дешеве: вартість одного рейсу, залежно від відстані, може становити й понад мільйон доларів. І замовники вдаються до нього тоді, коли іншого виходу немає. Найбільше «Мрія» попрацювала 2020 року, коли возила світом вантажі медичного призначення з Китаю під час коронавірусної пандемії. Але, як правило, він здійснював від кількох комерційних рейсів на рік до кількох десятків — ​більше роботи таким літакам немає. Зате він, завдяки своїм надможливостям, встановив майже 250 світових авіаційних рекордів. За понад 30 років експлуатації літак показав свої унікальні льотно-технічні характеристики. Ан 225 перевозив надгабаритні вантажі, що не під силу жодному іншому вантажному літаку.

Відроджений АН 225 — ​символ перемоги

А друга «Мрія», створення якої почали ще в радянські часи разом із першою, так і лишилася у вигляді недобудованого корпусу. За різними оцінками, готовність судна становить 60–70 відсотків. Уже не раз висловлювалися наміри таки добудувати його, але досі це були лише слова.

Читайте також: «Рівняти добро зі злом в тилу – це гасити конфлікт бензином»

На основі креслень Ан-225 Майкл Шпейєр створив діючу модель-копію, що поступається оригіналу лише розмірами.
На основі креслень Ан-225 Майкл Шпейєр створив діючу модель-копію, що поступається оригіналу лише розмірами.

 Нині ж трудовий колектив ДП «Антонов» хоче відродити транспортний літак, проте для цього їм не вистачає коштів. «Ми пропонуємо заснувати Міжнародний фонд відродження транспортного літака Ан 225 «Мрія». Кошти просимо зараховувати з призначенням платежів: «Беззворотна фінансова допомога», — ​йдеться у повідомленні. Як прокоментував командир одного з трьох екіпажів легендарного Ан 225 в інтерв’ю «Голосу Америки», відновити «Мрію» неможливо, але цілком реально зробити нову з недобудованого корпусу «двійника»: «Залізо є. Потрібна електроніка і решта начинки. Йшлося про суми від 800 мільйонів до 3 мільярдів доларів. Така різниця в оцінці свідчить про те, що реально ще ніхто не рахував». При цьому він додав, що на початковому етапі все-таки «Мрія» створюватиметься не як комерційний проєкт, а саме як символ — ​символ перемоги.

Копія схожа з оригіналом до найдрібніших деталей, але в 16 разів менша

Детально відтворив українську «Мрію» німецький конструктор з Нюрнберга Майкл Шпейєр (Michael Speier). Використовуючи креслення оригінального літака, він виготовив його модель у масштабі 1 до 16, при цьому на спорудження усієї конструкції чоловікові знадобилося три роки. Вага копії повітряного гіганта 93 кілограми, вона оснащена двома бензиновими та чотирма електровентиляторними двигунами, баки з паливом розраховані максимум на 8 літрів. Мініатюрний літак працює на дистанційному управлінні. Довжина виробу, створеного німецьким любителем аеронавтики, становить 5,3 метра (оригінал мав 84 метри завдовжки), а розмах крил — ​5,8 метра (в оригінала — ​88,4 метра). Як і українська «Мрія», зменшена копія Ан 225 також здобувала чимало нагород і є рекордсменкою на різноманітних авіашоу.

І хоч це не повноцінний літак, а лише зменшена копія Ан 225, її творець Майкл Шпейєр радіє з того, що на різних авіашоу ця «Мрія» неодноразово тішила любителів аеронавтики. І разом з усіма нами не сумнівається, що після закінчення війни вдасться відбудувати і Україну, і її літак-гігант.

За матеріалами tech.segodnya.ua, radiosvoboda.org, unian.ua, kiev.vgorode.ua.

Надія АНДРІЙЧУК

Реклама Google

Telegram Channel