Курси НБУ $ 41.60 € 47.19

’ФІРМОВІ’ ПАРФУМИ ДЕШЕВИМИ НЕ БУВАЮТЬ

Кажуть, що дешевий сир тільки у мишоловках. У справедливості цього прислів’я переконалася й моя знайома, коли придбала парфуми "Крістіан Діор" за невелику ціну...

Кажуть, що дешевий сир тільки у мишоловках. У справедливості цього прислів’я переконалася й моя знайома.
— У мене якраз закінчилися парфуми,— розповідала. — А тут молоді хлопці принесли в офіс мої улюблені — фірми “Крістіан Діор”. Причім за ціною, що була значно нижчою від магазинної. Сказали, продають за ціною виробника, через те й дешевше. Тож я, не вагаючись, купила. А вдома відкрила флакончик, добре “рознюхала” — і зрозуміла, що мене обвели довкола пальця. Запах парфумів лише віддалено нагадував оригінал.
У подібній ситуації може опинитися кожен з нас. Адже споживчий ринок нині нагадує потік напівбрудної проточної води, яка нерідко тече з наших кранів: скільки її не фільтруй — до кришталевої чистоти далеко. Продукцію, що потрапляє на ринок області, і перевіряють, і вилучають недоброякісну чи фальсифіковану, але, кажуть фахівці управління споживзахисту, підроблених товарів менше не стає. При цьому винахідливість фальсифікаторів прогресує. Заборонять використовувати той чи інший логотип, вони поміняють у назві фірми букву-дві — і спробуй підкопайся до них. Усе начебто законно, а споживач, придбавши необхідний товар, і не здогадається, що купує фальсифіковану продукцію. Радіє, що придбав “фірмовий” товар. Буває, “народні умільці” йдуть ще далі — копіюють упаковку, флакон відомої фірми-виробника і якщо перші продають свою підробку дешевше, то другі — за ціною оригіналу.
— Фальсифікована продукція потрапляє до нас контрабандним шляхом,— сказала у розмові заступник начальника відділу обласного управління захисту прав споживачів Людмила Мамченко. —Виявити її складно. Це можна зробити в умовах лабораторії, яка діє у Києві.
Основними постачальниками підробок парфумерної продукції, за словами фахівців, є Угорщина, Чехія, Польща та країни Південно-Східної Азії. Підробки під французькі парфуми найчастіше надходять з Туреччини, Алжиру. Тамтешні спеціалісти фальсифікують, як правило, найпопулярніші класичні аромати — “Chanel”, “Giorgio Armani”, “Christian Dior”, “Davidoff”, “Dolce Gabbana” та інші.
Як же визначити підробку? З цим запитанням ми звернулися до директора луцького магазину “Марічка” Андрія Гіля:
— Аромат парфумів має три фази, або, як кажуть фахівці, ноти. Першу, початкову, ви відчуєте, коли відкриєте флакон — легкий аромат квітів. Він тримається, як правило, впродовж п’ятнадцяти хвилин. Друга фаза, – так звана нота серця: відчувається запах фруктів, зокрема, цитрусових, карамелі (тримається довше — три-чотири години). І остання — кінцева нота — запах мускусу, амбри чи ванілі. Вищеперерахованих ароматів не вловите у підробках. Вони — “плоскі” і не мають їх.
— Більшість з нас, покупців, довірливі люди. Тож, побачивши у магазині сертифікат якості продукції, вважають, що він захищає нас від підробок.
— Не завжди. Я вважаю, що виключити ймовірність покупки підробленої продукції можна, якщо купувати її в спеціалізованих магазинах та відділах. Продажем парфумів, парфумованої, туалетної води, лосьйонів після гоління, дезодорантів там займаються професіонали. Вони несуть відповідальність за кожен куплений в їхньому магазині флакон.
До нас останнім часом звертаються люди із скаргами на недоброякісну продукцію, яку начебто придбали в дистриб’юторів магазинів “Брокар” чи “Марічка”. Дехто каже, що після користування нею у них виникла алергія, подразнення шкіри. Пояснюємо, що скарги безпідставні. Очевидно, вони придбали підробку, виготовлену з порушеннями технології, але не у нас. Фірмові магазини через дистриб’юторну мережу свою продукцію не реалізовують. А, отже, й відповідальність за недоброякісний товар не несуть.
Отож, потенційні покупці, якщо до вас в офіс чи установу прийдуть дистриб’ютори начебто від магазинів “Марічка”, “Брокар” — не вірте їм. Вас хочуть ошукати і підсунути, як то кажуть, кота у мішку, фальсифікат. Не купуйтеся на низьку ціну. Вона, кажуть фахівці, спеціально занижується на підробні чи контрабандні парфуми. Таким чином фальсифікатори намагаються спіймати “на гачок” покупця.
Євгенія СОМОВА.
Telegram Channel