Гриневич розповіла про мовну статтю закону про освіту в держдепі США - «Волинь» — незалежна громадсько–політична газета
Курси НБУ $ 27.98 € 33.53
Гриневич розповіла про мовну статтю закону про освіту в держдепі США

УНН

Гриневич розповіла про мовну статтю закону про освіту в держдепі США

Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич розповіла про мовну статтю закону "Про освіту" в державному департаменті США, вказавши, що Україна задоволена висновками Венеційської комісії та готова імплементувати її рекомендації. Про це УНН повідомили у прес-службі Міносвіти за підсумками зустрічі міністра з очільником бюро держдепу США з європейських та євразійських справ Вессом Мітчеллом, передає УНН.

"Загальна кількість школярів в Україні – 3,7 мільйони у понад 16 тис. шкіл. З цього числа 400 тис. дітей навчаються мовою власної національної меншини. Діти, що належать до національних громад, відвідують близько 1 тис. 345 початкових і середніх шкіл в Україні. З цього числа кількість шкіл з винятково мовою навчання національної громади – 735", - розповіла вона.

Зі слів голови Міносвіти, існують різні підходи до навчання в цих школах.

"Ми серйозно стурбовані ситуацією в районах, щільно населених національними меншинами. Згідно з нашими офіційними даними, 55% школярів зі шкіл у румунських густонаселених громадах та 62% школярів зі шкіл в угорських густонаселених громадах не змогли скласти ЗНО. Це серйозна перешкода для подальшої освіти та професійної кар'єри цих дітей в Україні", – додала Л.Гриневич.

- Ми зацікавлені в діалозі з дружніми країнами-сусідами і готові домовлятися щодо засад імплементації мовної статті, як ми це зробили практично з усіма партнерами в цій ситуації. Однак ми повинні бути тверді в тому, що це має бути діалог, а не мова ультиматумів", – зазначила Лілія Гриневич.

З її слів, Україна задоволена висновками Венеційської комісії та готова імплементувати її рекомендації. Зокрема, йдеться про продовження перехідного періоду для мовної статті до 2023 року, а також детальніший опис різних моделей вивчення та навчання державною мовою в школах для різних національних громад у законі "Про загальну середню освіту".

Згадали і про напружені перемовини з Угорщиною щодо мовного питання.

"Моя позиція чітка – ми зацікавлені в діалозі з дружніми країнами-сусідами і готові домовлятися щодо засад імплементації мовної статті, як ми це зробили практично з усіма партнерами в цій ситуації. Однак ми повинні бути тверді в тому, що це має бути діалог, а не мова ультиматумів", – зазначила Л.Гриневич.

Вона також підкреслила, що "всі зустрічі в держдепі пройшли в теплій та дружній атмосфері, відчувалося, що ведемо переговори з друзями, які зацікавлені нас підтримати".