Курси НБУ $ 39.67 € 42.52
«Вілія» стає місцем для кооперації*

Євген Дудка: «Фахівців, як і пшеницю, вирощуємо самі».

Фото ГК «Вілія».

«Вілія» стає місцем для кооперації*

Завдяки співпраці дрібні аграрії Волині можуть напряму експортувати ріпак та сою

Група компаній «Вілія» вже давно працює на аграрному поприщі і відома не лише у нашому краї. Досить сказати, що в переліку найпотужніших сільськогосподарських компаній України «Вілія», яка обробляє 24,5 тисячі гектарів землі, займає 66-й рядок. Не так уже й мало. А точніше — ​дуже багато, якщо вдуматися, яка щоденна копітка праця численного колективу стоїть за цим. Як каже сам засновник «Вілії» Євген Дудка: «Формула успіху дорівнює: плановість плюс організація, помножені на команду фахівців».

Компанія стала вагомим гравцем волинського аграрного ринку. Аби читач міг зробити висновки, наведемо такі цифри. Щороку наша область вирощує близько 1 мільйона тонн зерна. З них минулого — ​650 тисяч тонн, тобто дві третини, перейшло через елеватори цієї групи компаній. А одночасно зберігалося 280 тисяч тонн, тобто близько третини волинського врожаю. І це не межа, бо на 2018 рік поставлено вищу планку: відповідно 700 тисяч тонн та 337 тисяч тонн. Та не лише економічними здобутками славиться «Вілія».

Фахівці «Вілії» порадять аграрію, яка культура дасть найбільшу маржу, підкажуть цінову політику, а про технологічні рекомендації щодо вирощування, скажімо, соняшника чи ріпаку вже й говорити не доводиться. Тому люди й цінують таке ставлення.

Важлива і соціальна складова. Нині у компанії працює 1207 осіб. Минулоріч середня зарплата становила 12785 гривень, а цього — ​плановий показник — ​15 тисяч. Кваліфіковані механізатори «у Дудки» отримують по 20 – 22 тисячі гривень. Торік сплачено 124,2 мільйона гривень податків, власникам паїв — ​35 мільйонів, на соціальну допомогу спрямовано 1,6 мільйона гривень.

Можна ще багато розповідати про економічні досягнення, але є один аспект їхньої роботи, який найкраще проявився під час «Дня поля 2018». Йдеться про кооперацію. Дрібним виробникам важче вижити на ринку. Проте, схоже, вони знайшли точку опори, довкола якої дедалі більше гуртуються. І судячи з того, що кількість партнерів Євгена Дудки тільки зростає, співпраця склалася взаємовигідна. Інакше не зверталися б вони у «Вілію».

— Ми обираємо найкращі сорти на ринку і пропонуємо це насіння фермерам. Не продаємо того, чого самі не випробували, — ​наголошує директор департаменту агроресурсу ГК «Вілія» Віталій Хінцінський. — ​Жоден дистриб’ютор такого не робить. Ми і самі використовуємо, і продаємо однакові товари. Фермер купує точнісінько таку ж пшеницю, яка посіяна у нас в господарстві. Не кращу і не гіршу.

Компанія радо допомагає дрібним виробникам зі збутом та забезпеченням. Цього року партнерів прокредитували на 500 мільйонів гривень. Спів-

праця передбачає також консультаційні послуги. Тож фахівці «Вілії» порадять аграрію, яка культура дасть найбільшу маржу, підкажуть цінову політику, а про технологічні рекомендації щодо вирощування, скажімо, соняшника чи ріпаку вже й говорити не доводиться. При тому без жодних зобов’язань з боку аграріїв. Тому люди й цінують таке ставлення. Це, до речі, відзначив на «Дні поля 2018» і голова облдержадміністрації Олександр Савченко, коли сказав, що Волинь — ​це єдина область без рейдерства, а навколо «Вілії» відчувається дух здорового партнерства.

Зважаючи на нові зміни в законодавстві (нині якщо господарство не є експортером, то не матиме повернення ПДВ після продажу сої та ріпаку), ГК «Вілія» пропонує супровід експортних контрактів для дрібних аграріїв. Адже останні не завжди можуть сформувати партію у 300 тонн та бути акредитованими на митниці. Тож за символічну плату фахівці «Вілії» укладають контракт від імені невеликого агрогосподарства та відправляють на експорт. Відтак виробникові повернуть ПДВ. Тобто фермерам пропонують такий собі «метр кордону» для експорту ріпаку та сої.

— Завдання структур, подібних до нашої, — ​вибрати найкраще, що в кого є, збудувати всеукраїнську логістичну систему і бути конкурентним на зовнішньому ринку, — ​переконаний Євген Дудка. — ​Ми не перебігаємо дорогу один одному, бо компанія «Вілія» — ​це комунікаційний майданчик, це місце для кооперації.

Найкраще про зростання інтересу до такої співпраці свідчить кількість гостей на «Дні поля 2018». Їх приїхало на 15 відсотків більше, аніж запрошували. Втім і до цього у «Вілії» були заздалегідь готові.

Тарас СТЕПАНЮК

 

Telegram Channel