Коли у Луцьку діти сідлають велосипеди, у матерів — стреси - «Волинь» — незалежна громадсько–політична газета
Курси НБУ $ 26.93 € 30.41
Коли у Луцьку діти сідлають велосипеди, у матерів — стреси

Ровер – це круто! Але й небезпечно.

Фото smartum.com.ua.

Коли у Луцьку діти сідлають велосипеди, у матерів — стреси

Чому в наших містах автомобілі витісняють усім доступний двоколісний транспорт?

— Бабусю, зійди з велосмуги, тут їздять роверами, — робить зауваження шестирічна онука, коли ми прошкуємо «розграфленим» тротуаром на одній із вулиць Луцька.

Досвід велосипедиста у неї маленький, але дитина вже зрозуміла, що на дорогах потрібно бути уважними і взаємно ввічливими. Бо й справді любителі цього виду транспорту у наших містах потерпають від дискримінації. Не передбачено для них належних умов, щоб можна було безперешкодно і безпечно добиратися на роботу, на ринок чи до церкви.

В інших країнах крутити педалі не соромляться мери, президенти, посадовці та інші впливові люди.

У моєму рідному селі, пригадую, навіть 80–річні жінки їхали на службу Божу роверами. Пішки не зайшли б уже, бо далеко. І біля шкіл у більшості населених пунктів — велопарковки.

А от коли у Луцьку діти сідлають двоколісного, матері переживають стреси. Двори, вулиці настільки заполонили автомобілі, що місця для інших учасників дорожнього руху не знаходиться. У час карантину проблема ще більше загострилася. Громадський транспорт не курсував, усі пересіли на легковики.

— Пробувала дістатися на роботу велосипедом, ледь уціліла. Тепер боюся виїжджати, — зізнається колега. — Була колись у Дрездені, бачила, як там усе облаштовано, щоб людям хотілося кататися. Нам таке, як у Європі, й не снилося…

Пандемія коронавірусу ще більше посилила цю прірву в організації дорожньої інфраструктури. Наприклад, Франція нещодавно запустила окремий план підтримки велоруху, на який виділять 20 млн євро. Їх спрямують на обладнання паркувань, навчання їзді на велосипеді та безкоштовне обслуговування цього транспорту для громадян. Крім того, у Парижі за час карантину протяжність веломаршрутів збільшили до 500 кілометрів.

Не шкодують грошей, а головне — прагнуть зробити свої міста чистішими, безпечнішими, комфортнішими і в інших країнах, де крутити педалі не соромляться мери, президенти, посадовці та інші впливові люди. А в Україні й досі змагаються, в кого автомобіль дорожчий та хто на дорозі крутіший.


Передрук або відтворення у будь-якій формі цього матеріалу без письмової згоди volyn.com.ua заборонено.