ТО ЧИЇ АВТОБУСИ?.. - «Волинь» — незалежна громадсько–політична газета
Курси НБУ $ 26.35 € 30.57

ТО ЧИЇ АВТОБУСИ?..

Закупити для школярів російські транспортні засоби чи змусити учнів добиратися до навчального закладу самотужки?..

Закупити для школярів російські транспортні засоби чи змусити учнів добиратися до навчального закладу самотужки? Така дилема постала нині в багатьох регіонах. Чинне законодавство зобов’язує обирати найдешевший варіант із запропонованих, а це автобус «Мрія», зібраний у Харкові з... російських агрегатів. Освітяни кажуть: якщо розпочнуть новий тендер, то 1 вересня сотні дітей із віддалених сіл можуть залишитися відірваними від школ...

Валентин СТАВСЬКИЙ


На Рівненщині 9 нових автобусів урочисто передали освітнім закладам буквально кілька днів тому. Обурені дописи рівнян з’явилися у соцмережах одразу. Мовляв, чому українські чиновники зібралися возити юних українців на ПАЗах держави–агресора?
У відповідь облуправління освіти опублікувало сертифікат, де вказано: автобуси називаються «Мрією» і купували їх у Харкові.
— Усі вони мають сертифікати відповідності, у нас є копії з попередньої закупівлі, — каже начальник обласного управління освіти Григорій Таргонський. — І ми бачимо, що транспортні засоби, які викликали шквал обговорення в засобах масової інформації, — українського виробництва.
Бюджетна комісія облради спробувала розібратися у цьому питанні. З’ясувалося, що тендер було проведено в травні. Відповідні служби та громадські активісти сумнівні закупівлі перевіряли і не виявили серйозних порушень. Освітяни просто пристали на найдешевшу пропозицію. Та й автобуси до переліку забороненої для ввезення з Росії техніки не потрапляють.
— А нагнітання ситуації є політичним, — переконана заступник голови Рівненської облдержадміністрації Світлана Богатирчук–Кривко. — Адже перевірки в тендерному комітеті проводили облуправління Антимонопольного комітету і Служби безпеки України.
Тим часом активісти наголошують: громаді варто активніше цікавитися проведенням закупівель. Бажано на початковому етапі, а не тоді, коли вже придбали «кота у мішку».
А облуправління освіти оголосило вже другий тендер на придбання ще 10 автобусів. Двоє дилерів пропонують уже знайому «Мрію» — за 1 320 000 чи 1 400 000 гривень — на вибір. Альтернативний черкаський «Отаман» майже на 300 тисяч гривень дорожчий. При цьому скасовувати новий тендер — далеко не вихід із ситуації, адже через брак автобусів 1 вересня учні з віддалених сіл не зможуть потрапити на уроки до оптимізованих шкіл.
Зрештою, депутати обласної ради вирішили ретельніше вивчити питання, аби знайти законний спосіб надалі уникнути таких сумнівних придбань. Паралельно при облдержадміністрації створять спеціальну робочу групу.