Курси НБУ $ 28.06 € 33.00
Єдину оригінальну розробку радянського автопрому випускали  у Волинському краї

Фото yandex.com

Єдину оригінальну розробку радянського автопрому випускали у Волинському краї

16 вересня 1965 року з експериментального цеху Луцького машинобудівного заводу (нині ДП «Автоскладальний завод №1» ПАТ «Автомобільна компанія «Богдан Моторс») випущено першу автомашину дослідного зразка ЗАЗ-969

У народі її називають «Волинянкою» або ж БМВ – бойовою машиною Волині. Як усе найкраще в Радянському Союзі, її спроектували для потреб військових. Це мав бути так званий транспортер переднього краю для десантників. Але насправді автомобіль став відомий як найкращий всюдихід.

У вересні 1965–го з експериментального цеху Луцького машинобудівного заводу вийшов дослідний зразок ЗАЗ-969. Нову машину розробили у Запоріжжі і використали для неї багато деталей славнозвісного «Запорожця». Але випускати почали в Луцьку. Тому невдовзі змінили й маркування на ЛуАЗ-969.

Найбільше доклалися до впровадження технології виробництва конструкторські бюро заводу з розробки шасі та кузова під керівництвом Іво Максимюка та Сергія Слюсаря. У роботі відзначилися інженери Віктор Власенко, Вадим Козлов та Олександр Калєгаєв.

Невеликий, некомфортний, гучний, але невибагливий автомобіль одразу здобув народну любов. Насамперед за надзвичайно високу прохідність.

Поки інженери сиділи за кресленнями, у цеху вже йшли роботи над першою автівкою. Модельник Богдан Гудзяк, слюсарі Сергій Владюшко, Микола Вагнер, Василь Терещук, Григорій Григін, Антон Цехан без спеціального обладнання ледве не вручну виготовили перший зразок.

Перші роки машина мала лише передній привід. На початку 1970–х років виходили вже повнопривідні «Волинянки». Невеликий, некомфортний, гучний, але невибагливий автомобіль одразу здобув народну любов. Насамперед за надзвичайно високу прохідність.

У 1978–му на міжнародному автосалоні в Турині ЛуАЗ-969М увійшов у десятку найкращих джипів Європи. І цілком заслужено, адже долав і круті схили, і багно. Були й моделі–амфібії, які могли плавати (щоправда, повільно — до 3 км/год). Наступного року на міжнародній виставці «Земля–годувальниця» у Чехії «Волинянка» отримала золоту медаль як найкращий автомобіль для села.

Дехто вважає її взагалі чи не єдиною оригінальною розробкою радянського автопрому. Адже не секрет, що більшість легковиків були «списані» із закордонних аналогів.

21 лютого 1967 року ЛуАЗ-969 почали випускати серійно.

Тарас СТЕПАНЮК.