Курси НБУ $ 39.55 € 42.06
Економія ціною юного життя?

Волинь-нова

Економія ціною юного життя?

Вулиця Макарова, що є об’їзною для вантажного транспорту, який прямує на Луцьк, — ​одна з найнебезпечніших у Рівному. Саме на ній чи не найчастіше під колесами авто опиняються пішоходи. Минулого вівторка бус збив 13–літню Олександру (на фото), життя якої тепер у небезпеці

ДТП на Макарова трапилася близько 19–ї поблизу ринку «Млинівський» та ресторану «KinZa». 13–річна дівчинка зі своїм другом–однолітком переїздили вулицю: Олександра — ​на самокаті, хлопець — ​на скейті. Діти вискочили на проїжджу частину у невстановленому для цього місці. І не дивно. Від перетину з вулицею Корольова і до вулиці Млинівської на Макарова жодного (!) пішохідного переходу. А це 500 метрів відстані у густозаселеному мікрорайоні.

Водій буса «Опель» 19–річний Ярослав із Гощанського району дітей помітив запізно. Юнак намагався уникнути зіткнення. Поліцейські зафіксували і чіткий гальмівний шлях, і те, що водій вивертав праворуч, до тротуару, аби не наїхати на дітей. Через удар із бордюром колесо машини спустило.

13–літній хлопець встиг проїхати на скейті, проте дівчинка все ж опинилася на капоті буса. Її самокат, коли до місця ДТП приїхали поліція, медики та журналісти, лежав під колесами автомобіля…

Олександру «швидка» забрала до Рівненської центральної міської лікарні. Її одразу поклали в реанімацію нейрохірургічного відділення. Як зазначив у коментарі виданню «Рівне вечірнє» заступник головного лікаря Ігор Дундюк, стан дівчинки тяжкий, вона у комі. Лікарі діагностували у неї черепно–мозкову травму, контузію головного мозку і забій грудної клітки, через що постраждали серце та легені. Батьки зібрали кошти на лікування доньки у Туреччині — ​місцеві медики виявилися безсилими.

Я і сам їжджу вулицею Макарова і пригальмовую перед пішохідними переходами, бо знаю, що можна і не побачити, виходить на них хтось чи ні.

19–річний гощанець був тверезим — ​це підтвердили результати освідування. Проте слідчі ще встановлюватимуть, з якою швидкістю він їхав вулицею Макарова та чи зробив усе можливе, аби уникнути наїзду на дітей.

Як розповідає Антон Крук, речник ГУ НП у Рівненській області, поліція відкрила кримінальне провадження за ч. 1 ст. 286 Кримінального кодексу України. Максимальне покарання відповідно до цієї статті — ​до трьох років обмеження волі. Якщо стан дівчинки не покращиться, частину статті можуть змінити на більш сувору, покарання відповідно до якої — ​до восьми років за гратами.

— Освітлення на місці ДТП було, але дуже тьмяне, —​   розповідає Антон Крук. — ​Я і сам їжджу вулицею Макарова і пригальмовую перед пішохідними переходами, бо знаю, що можна і не побачити, виходить на них хтось чи ні. А на ділянці, де трапилася ДТП, поруч пішохідних переходів не було.

Речниця патрульної поліції Оксана Юрченко зазначає, що на відрізку вулиці Макарова, де збили дівчинку, освітлення взагалі не було передбачено проектом будівництва дороги. Бо хоч з одного боку там житлові будинки, з іншого — ​поле. Ліхтарі, втім, там є, але лише зі сторони багатоповерхівок, та й то часто на цій вулиці освітлення у темну пору доби зникає.

Останніми роками ситуація на Макарова почала кардинально змінюватися. Поле через дорогу від висоток активно забудовують. Взяти до уваги хоча б згаданий ресторан «KinZa», тож на ділянці від Корольова та Млинівської давно мали б зробити пішохідний перехід. Як і розпочати замінювати лампочки у ліхтарях на енерго­ощадні і яскраві. Але натомість у Рівному вже другий рік не можуть розібратися навіть зі схемою дорожнього руху і зовсім не слухають водіїв, які давно нарікають: жовте тьмяне світло міських вулиць у темну пору доби мало допомагає.

А щороку комунальному «Міськсвітлу» виділяють десятки мільйонів гривень на «утримання в належному стані систем освітлення». 2018–го сума сягнула 11,5 млн грн, окремо 9 млн грн виділено на оплату самої електроенергії.

Левко ЗАБРІДНИЙ


 

Telegram Channel