Луцьк долучили до «Зеленого» пакета «АТБ»: довкілля Волині у безпеці - «Волинь» — незалежна громадсько–політична газета
Курси НБУ $ 26.19 € 29.83
Луцьк долучили до «Зеленого» пакета «АТБ»: довкілля Волині у безпеці

Довкіллю дихатиметься трохи легше.

Фото atbmarket.com.

Луцьк долучили до «Зеленого» пакета «АТБ»: довкілля Волині у безпеці

В області стартував безпрецедентний екологічний проект, який врятує унікальну українську природу від забруднення відходами пластику. Його втіленням у життя, зокрема в Луцьку, займається найбільша торговельна мережа країни — ​«АТБ»

Полягає він у переході всіх супермаркетів корпорації (сьогодні в 256 населених пунктах України їх налічується аж 1004) на безпечні для довкілля «зелені» пакети. Їх виробляють з особливого пластику з додаванням запатентованої спецдобавки (d2w), яка здатна активувати швидкий розпад вуглецевих з’єднань полімеру.

Отже, якщо звичайний пластиковий пакет у природі розкладається протягом п’яти–семи сотень років, то з інноваційним екопакетом з будь-якого луцького супермаркету «АТБ» це відбувається набагато швидше. Він стане крихким і розпадеться на дрібні часточки через підвищення температури чи тиску. Такий пластик не загрожуватиме навколишньому середовищу, як це відбувається зі звичайними полімерними матеріалами, з яких виготовляють інші пакети. При цьому в повітря не будуть виділятися отруйні речовини, що несуть небезпеку для тваринного та рослинного світу.

В повітря не будуть виділятися отруйні речовини, що несуть небезпеку для тваринного та рослинного світу.

Екологічний проект компанії «АТБ-маркет» став відправним пунктом надважливої справи піклування про екологію Волині та нашої країни в цілому.

«Впровадження передових технологій і практик, що існують на цей момент у галузі роздрібної торгівлі, є підґрунтям для розвитку торговельної мережі «АТБ». Провідним напрямом діяльності компанії «АТБ-маркет» є впровадження енергоощадних та екологічних рішень під час модернізації роздрібного бізнесу», — ​зазначає генеральний директор корпорації «АТБ» Борис Марков.

Перші екопакети з’явилися в мережі «АТБ-маркет» ще наприкінці минулого року. Тоді технологія пройшла своєрідне тестування в деяких магазинах. Станом на сьогодні все готово до повномасштабного старту проекту на загальноукраїнському рівні та у Луцьку зокрема.

Уже цього місяця більш ніж три з половиною мільйони клієнтів «АТБ» у 1004 супермаркетах найбільшої вітчизняної мережі складатимуть покупки до екологічно безпечних «зелених» пакетів.

Варто зазначити, що сьогодні компанія вдало поєднує впровадження екологічних новацій з динамічними темпами розвитку. За даними Державної фінансової служби, «АТБ-маркет» є лідером рейтингу найбільших платників податків у галузі роздрібної й оптової торгівлі. Тільки минулого року корпорація відкрила 80 нових супермаркетів, у тому числі 34 — ​у західних регіонах України. Також відбулася повна реконструкція 41 магазину мережі. Було впроваджено складну систему підтримки мікроклімату приміщень, яка включає в себе рекуперацію тепла — ​воно збирається від роботи холодильного обладнання і направляється на обігрів та інші потреби. Це дало можливість значно скоротити викиди в атмосферу озоноруйнівних речовин. Крім цього, ще п’ять років тому в «АТБ» розпочали перехід на енергоощадну сучасну систему LED-освітлення. Нею замінили застарілі й екологічно небезпечні галогенні лампи.

Цьогоріч Європарламент, приставши на чергову наполегливу пропозицію Єврокомісії, прийняв доленосне рішення — ​заборонив з 2021 року продаж і використання більш як десяти груп товарів із пластику. До цього переліку потрапили небезпечні старі пластикові пакети, контейнери для фруктів, одноразовий полімерний посуд тощо. Паралельно з цим проводять активну кампанію з підвищення соціальної відповідальності серед представників європейського бізнесу. Усіляко заохочують перехід до суворих стандартів екологічної безпеки.

В Україні також прийнято низку законодавчих ініціатив, наприклад норму про обов’язкове сортування сміття з січня 2019 року. Та, на жаль, з різних причин практичного втілення у життя вони поки що не отримали.

Проте надія є. Як бачимо, «АТБ-маркет» власним коштом робить відчутний внесок у збереження довкілля та закликає інших ритейлерів долучатися до безпрецедентних інноваційних екопроектів, таких як «Зелений» пакет «АТБ».

Арсен ТОМІН

 

 


Передрук або відтворення у будь-якій формі цього матеріалу без письмової згоди volyn.com.ua заборонено.