Курси НБУ $ 39.67 € 42.52
«Українська стратегія» Гройсмана: чим відрізняється нова політична сила прем’єра

«Ми об’єднуємося в партію для того, щоб завершити базові реформи».

«Українська стратегія» Гройсмана: чим відрізняється нова політична сила прем’єра

Насичена епоха змін, яку переживає Україна, вимагає нових рішень та підходів. З огляду на результати президентських виборів зрозуміло, що українці стомилися від старої неефективної системи й готові підтримувати молоді та некласичні політичні сили, які зможуть нарешті вивести рівень життя на кілька щаблин вище. І розпочати потрібно саме зі зміни виборчих канонів, щоб до влади могли стати ті, хто на це заслуговує.

Переконаний у цьому і прем’єр-міністр Володимир Гройсман, який прийняв рішення йти до Верховної Ради зі своєю новоствореною партією. «Українська стратегія», яка впевнено завойовує прихильників, є концептуально новою політсилою, що об’єднає і досвід, і креативні та відважні ідеї. В сукупності таке поєднання може здійснити справжній ривок у політикумі країни, як вважає чимало експертів

На боці лідера — ​незаплямовані репутація і досвід

Безумовно, маючи за плечима колосальну практику як політика, так і чиновника, Володимир Гройсман не міг стояти осторонь тих процесів, які наразі відбуваються у державі. Адже за час його керівництва Кабміном було чимало зроблено, а ще більше розпочато. І всі починання необхідно довести до кінця, аби зміни, які вже суттєво відчутні для українців, нарешті втілились у життя і запрацювали на повну. А для цього необхідна підтримка парламенту.

У парламент прем’єр та його нова команда йдуть, щоб змінити систему, яка стримувала стрімке реформування держави бюрократичними застарілими парламентськими процедурами, побудувати сильну економіку і, що важливо, захистити соціальні верстви.

Безперечно, нинішню каденцію депутатів є за що хвалити, але є і за що критикувати. Проте уряд міг зробити значно більше, якби всі пропозиції, подані Кабміном, знайшли підтримку залу та впроваджувались швидше. Незавершеними є ще багато питань із децентралізацією, медичними та соціальними реформами, насамперед через те, що хтось не хотів, аби робота здійснювалась швидко та ефективно. Попри те, що народні депутати змогли прийняти багато важливих рішень, низька ефективність роботи Верховної Ради все ж залишається головним гальмом змін у країні. Із 35 законопроектів, визначених урядом як пріоритетні для розвитку економіки, народні депутати за рік підтримали лише декілька. Зі слів Володимира Гройсмана, він добре розуміє, як працюють процедури всередині парламенту, адже сам був його спікером.

«Ми маємо змінити систему ухвалення рішень. Мусимо бути швидкими, мобільними і максимально якісними. Не можна витрачати роки на один закон. Порядок денний, який ми повинні визначити на перспективу, має бути реалістичним, сильним і здатним пришвидшити процеси, що відбуваються в державі», — ​наголосив очільник уряду.

Від співпраці ради та уряду залежить добробут усіх громадян

Не секрет, що від того, хто представлятиме українців у парламенті, залежить співпраця з Кабміном, яка є основою для подальшого розвитку всіх сфер життя країни. Володимир Гройсман давно закликав до зміни системи прийняття рішень у Верховній Раді й особливо наголошував на цьому після президентських виборів.

Парламент має формуватися і працювати за зміненими правилами. Щоб нові лідери від партій «Люди важливі», «Голос» та інших сил змогли увійти та оздоровити українську політику, вибори до Верховної Ради мають відбуватися за новим законодавством. Потрібно реформувати сам парламент та зняти депутатську недоторканність. Про останнє питання мова велася неодноразово, проте ще й досі не було зроблено жодних кроків, аби пришвидшити цей процес.

«Я вважаю, що недоторканність українського парламенту та інших чиновників роз’їдає його зсередини, вона дає змогу розширювати рамки і порушувати закон. Тож давайте зараз приймемо рішення і знімемо недоторканність. Я глибоко переконаний у тому, що це правильно, чесно і достойно», — ​зазначає Гройсман.

Лідер «Української стратегії» наголосив, що між президентськими та парламентськими виборами є «вікно можливостей», які треба використати для того, щоб далі міняти систему. Адже якщо вдалось втілити реформу децентралізації, то можна почати закріплювати її у Конституції. Але для цього потрібен новий виборчий закон — ​запровадити відкриті списки. «Тоді ми більше фахових людей приведемо у центральну владу, в тому числі, можливо, й із місцевого самоврядування», — ​пояснює Володимир Гройсман.

Не бачить результатів той, хто не хоче бачити

Те, що новий Президент не пішов шляхом співпраці з чинною Радою і розпустив парламент відразу після інавгурації, стало своєрідним каменем спотикання між двома політичними органами. Адже, в свою чергу, парламент не підтримав запропоновану Президентом нову схему виборів до Верховної Ради. Як результат, вони проходитимуть за старими правилами, які, як показує досвід, не є ефективними. Нових людей пройде небагато, а ті, що потраплять в Раду, змушені будуть працювати, як і раніше.

Окрім того, у той же день Зеленський зажадав, щоб усі міністри написали заяви про відставку. На думку експертів, звинувачувати всіх керівників міністерств у бездіяльності аж ніяк не можна, адже протягом трьох років було досягнуто чимало результатів. Ті реформи та нововведення, на які попередники навіть не наважувалися, були якщо не втілені, то принаймні розпочаті. Не заслужив на таке ставлення Президента і сам Володимир Гройсман, який часто був ініціатором тих чи інших проектів, що дали в подальшому хороший результат. Однак прем’єр у той же день заявив про свою відставку, надавши шанс Зеленському зайнятися формуванням нового уряду. «Я вважаю, що Президент має негайно внести кандидатури прем’єр-міністра і нового уряду, але це має відбутися у найкоротший термін», — ​наголосив прем’єр.

Політолог Віктор Таран у публікації видання «Укрінформ» дав свій коментар діям Зеленського: «За півроку до старту виборчої кампанії Президент хотів би мати лояльного прем’єра, який став би його ключовим VIP-агітатором. Оскільки Гройсман відмовився виконувати роль своєрідного «весільного генерала», його спробували замінити. Однак через відсутність гідної кандидатури реалізація цього плану була відкладена…» 

Хто потрапить у команду Володимира Гройсмана

У голови уряду є чітке розуміння того, в якому напрямку рухатися для розвитку держави. Тож логічно, що він хоче привести до Верховної Ради молодих, але водночас досвідчених людей, які знають, що треба зробити для успіху України. На зміну старим кадрам мають прийти ті, хто зможе по-новому дивитись на проблеми країни і матиме своє бачення їхнього вирішення. «Для мене вибори — ​не просто бажання брати в них участь. У мене чіткий погляд на те, що може зробити Україну і українців сильнішими. І вважаю, що ці кроки повинні бути реалізовані», — ​пояснив Володимир Гройсман.

У парламент прем’єр та його нова команда йдуть, щоб змінити систему, яка стримувала стрімке реформування держави бюрократичними застарілими парламентськими процедурами, побудувати сильну економіку і, що важливо, захистити соціальні верстви, які за останні три роки отримали значне покращення умов життя. Адже все, що розпочато, потрібно завершити, і зробити це максимально успішно!

До речі, рейтинг нової сили прем’єра почав стрімко рости, щойно він заявив про свою участь у виборах. Такий ривок за короткий час показує, що «Українська стратегія» легко проходить до парламенту. Високо оцінюють шанси Гройсмана і місцеві експерти та прості волиняни. «Реформи, розпочаті урядом Володимира Гройсмана, є частиною стратегії покращення життя кожного українця. Ситуація склалася так, що на півдорозі доводиться зупинятися. Для того, щоб завершити базові реформи, ми об’єднуємося у політичну партію «Українська стратегія Гройсмана». Незабаром буде презентовано нашу Програму та план розвитку країни. Лідером партії є людина, яка має потужну енергетику, харизму та силу волі, щоб привести усе розпочате до позитивного завершення. Для цього йому і партії потрібна підтримка кожного українця», — ​розповів Сергій Адамчук, голова Волинської обласної організації політичної партії «Українська стратегія Гройсмана».

Данило МОСТОВИЙ

Telegram Channel