То не діброва шелестить – «бабло» в кишенях шарудить. Колонка Сергія ХОМІНСЬКОГО - «Волинь» — незалежна громадсько–політична газета
Курси НБУ $ 28.19 € 34.02
То не діброва шелестить – «бабло» в кишенях шарудить. Колонка Сергія ХОМІНСЬКОГО

Волинь-нова

То не діброва шелестить – «бабло» в кишенях шарудить. Колонка Сергія ХОМІНСЬКОГО

Тієї ночі я мав їхати з Києва до Луцька. Так сталося, що якраз і кум-далекобійник повертався на рідну Волинь своєю вантажівкою. Щоправда, йому вранці ще треба було розвантажитися в Рівному

Доїхали ми аж до виїзду на Луцьк, а далі він взявся шукати мені транспорт… за допомогою встановленої в автомобілі рації. Тільки з’являється на нічній трасі інша вантажівка, а Володимир і видає в «ефір»:  

— Я такий і такий (марка і номер вантажівки), візьміть кума до Луцька.

Перший не відгукнувся. Другий відповів, але сказав, що звертає на Цуманському перехресті. Аж ось на «обрії» з’являється третій — лісовоз. Він якраз і погоджується «підкинути» мене. Швиденько дякую-прощаюся з кумом і сідаю вже в іншу кабіну.

Водій лісовоза — напрочуд комунікабельна і приємна людина. Розповідає, що грубезні дубові колоди везе аж із центральної України. Робить два рейси на тиждень. Але лісовоз на фірмі, де він працює, звісно ж, не один. Доправляють деревину в один із райцентрів на Волині, де її розпилюють на дошки і буцімто відправляють далі «на захід».

«Санітарна рубка» за «санітарною рубкою». І після кожної з них «сухостій» лишається на місці, а «підчищається» якраз набагато вигідніша з комерційної точки зору деревина.

Цікаво, що й сякі-такі документи на той дуб у водія є. Чому ж сякі–такі? — Бо документи «на 25 метрів», а по факту — 40 з гаком!

— А якщо патрульні зупинять і перевірять? — запитую я.

— Як?! Лазитимуть з рулеткою по колодах, а потім множитимуть на телефоні?!

Ціна за кубометр добірної дубової дошки в Європі може сягати тисячі євро. А великих вкладень лісозаготівля (не плутати з вирощуванням лісу!) не вимагає. Це вам не нафта чи газ, де треба витрачати час і великі гроші на геологорозвідку, буріння свердловин та прокладання шляхів транспортування.

З лісом набагато простіше: закуповуєш бензопили, орендуєш лісовози. Але головне — «підмащуєш» скрізь, де треба «підмастити». Ні, не деталі бензопили чи агрегати вантажівки — корумповане українське чиновництво. Бо інакше хто ж тобі дозволить різати той ліс, а потім відкрито везти його через пів України?

А нині таки ж ще й як ріжуть! І везуть! Постійно спілкуюся на цю тему з родичами та знайомими з Житомирщини, Волині, Карпатського регіону. Всі в один голос стверджують: лісовози з їхніх лісів вже мало не колонами йдуть — вже й по гриби скоро не буде куди гайнути.

Зрештою, на власні очі бачу ситуацію і в добре знайомих мені ще з дитинства лісах. «Санітарна рубка» за «санітарною рубкою». І після кожної з них «сухостій» лишається на місці, а «підчищається» якраз набагато вигідніша з комерційної точки зору деревина.

Це точно не спроба образити залюбленого у свою справу трудягу-лісівника. На тому безчинстві заробляє аж ніяк не він. А ось болить йому чи не найбільше. Адже саме він найкраще знає, якої праці та часу вартує виростити ліс.


Передрук або відтворення у будь-якій формі цього матеріалу без письмової згоди volyn.com.ua заборонено.