Курси НБУ $ 39.60 € 42.44

ЧОМУ КОНФЛІКТУЮТЬ ’ЧОРНОБИЛЬЦІ’ З ВОДІЯМИ?

Боляче усвідомлювати, що держава заощаджує на тих, хто найбільше потребує підтримки. Скажімо, на нас, дітях війни...

Боляче усвідомлювати, що держава заощаджує на тих, хто найбільше потребує підтримки. Скажімо, на нас, дітях війни. У бюджеті не вистачило коштів, щоб надати нам пільги такі ж, як учасникам війни. Заощаджує держава і на “чорнобильцях”, хоча їх права закріплені у Законі України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок чорнобильської катастрофи”. Згідно із статтею 20 п. 15 цього закону громадяни, віднесені до потерпілих першої категорії, мають право на безплатне користування всіма видами міського і приміського транспорту, незалежно від форм власності (крім таксі, в яких не більше дев’яти посадочних місць) на території України. Стаття 21 п. 9 цього закону передбачає безплатний проїзд цими ж видами транспорту для учасників ліквідації аварії на ЧАЕС, які віднесені до другої категорії. В області таких 1900, а в Луцьку — 108 чоловік. Однак на Волині у перелік пільговиків вони включені лише в Луцькому районі. Не прийнято рішення і про безплатний проїзд “чорнобильців” першої категорії.
У сусідніх областях проблема перевезень давно врегульована. Тож у пільговиків-“чорнобильців” виникає закономірне запитання: чому закони України виконуються в одних районах, областях і недотримуються в інших? Людей цікавить, куди йдуть кошти, виділені з державного бюджету для покриття витрат на проїзд і чому водії можуть брати не більше двох пасажирів-пільговиків. У якому законі це написано? Адже оця примітка створює прецедент, коли водій відмовляє пільговикові, мотивуючи тим, що він третій — зайвий. Іноді доходить й до сварок, взаємних образ, звернень до суду чи прокуратури. Подібні ситуації найчастіше бувають на маршрутах, в напрямку яких не курсують або рідко ходять тролейбуси (Теремне, Вишків, вулиці Чернишевського, Львівська).
Впродовж останніх років пільговики-“чорнобильці” через товариство “Спілка Чорнобиль” зверталися в міські і районні ради вимагали виконання закону. Однак безуспішно. У транспортному управлінні Луцької міської ради їх, правда, потішили, що водії до наступних тендерів обов’язково перевозитимуть “чорнобильців”, які мають статус потерпілих першої і другої категорій. Торік голова “Спілки Чорнобиль” навіть отримав запевнення, що у 2004 році це питання буде вирішено позитивно. Тендери на міські і приміські перевезення на цей рік уже відбулися, але влада в черговий раз продемонструвала зневагу до законів. У перелік тих, хто має право на безплатний проїзд, потерпілі першої і другої категорій не були включені. Голова “Спілки Чорнобиль”, фонду “Інваліди Чорнобиля Волині” звернувся з проханням до голови обласної ради Василя Дмитрука вирішити цю проблему. Чи ж прислухаються на цей раз?
Наталія ЛИТВИНЕЦЬ, голова Луцького міського об’єднання “Покоління дітей Великої Вітчизняної війни”.
Telegram Channel