Будемо їздити, як у Європі — ​з електронними квитками - «Волинь» — незалежна громадсько–політична газета
Курси НБУ $ 23.72 € 26.32
 Будемо їздити, як у Європі — ​з електронними квитками

Придбати неперсоніфіковані електронні квитки можна ось у таких терміналах.

Фото Олександра ФІЛЮКА.

Будемо їздити, як у Європі — ​з електронними квитками

З 11 листопада обласний центр переходить на провідну світову практику надання транспортних послуг, запроваджує безготівкову систему розрахунку в тролейбусах, маршрутках. Тож як будемо їздити, нам розповів начальник управління транспорту і зв’язку Луцької міської ради Володимир Степанов

З цієї дати оплачуватимемо проїзд уже з допомогою електронного квитка–картки. Тобто, без звичних паперових талонів. Запровадження безготівкової форми розрахунку — ​не примха керівництва міста. Автоматизована система оплати проїзду має працювати в усіх містах України. Вона дасть змогу зробити перевезення контрольованими і прозорими, а розрахунки — ​чіткими. Адже оплата здійснюватиметься через термінали, і готівка не осідатиме в кишенях перевізників. Нова система позбавить можливості власників маршрутів шантажувати міську владу і вимагати підвищення тарифів, допоможе відстежувати рух транспорту, попереджати водіїв про відхилення від графіка.

Безготівковий розрахунок зробить зручнішим і проїзд пасажирів. Їм уже не треба буде турбувати інших, просити передати гроші водієві. До того ж оплата без готівки дасть змогу їхати у маршрутці не трьом пільговикам, а всім охочим з цієї категорії. Обмежень на перевезення не буде. І зазначимо, що електрон­ний квиток — ​це крок до картки лучанина, яку можна буде використати не лише для оплати проїзду, а й в аптеці, за інші послуги.

Підприємство «Сіті Кард Систем», яке виготовляє і реалізовує електронні картки, пропонує їх кілька видів: персоніфіковані для пільговиків, в тому числі й учнів, студентів, і неперсоніфіковані стандартні для всіх жителів Луцька, інших населених пунктів області. За останню доведеться заплатити 35 гривень і поповнювати через термінали самообслуговування, які встановлюють у місті (їх має бути 40, 21 уже встановлено). Це можна зробити і через онлайн–сервіси: Приват–24, Ощад–24. Готуємо до запуску й мобільний додаток, з якого можна буде заплатити за проїзд із смартфона, банківської картки.

Купити електронні картки без проблем можна у центрі їх продажу на вулиці Лесі Українки, 16– а, у Луцькому департаменті соціальної політики на просп. Волі, 4–а, ЦНАПі на вул. Лесі Українки, 35, на проспекті Соборності, 25 (у сервісному центрі «Луцьк­водоканалу».

З 11 листопада картки для проїзду в громадському транспорті продаватимуться й у водія. Спершу вони реалізовуватимуть їх пасажирам. Такий квиток коштуватиме 50 гривень — ​35 гривень за картку і 15 на рахунок для проїзду. Це стосується стандартних карток. Їх роздаватимуть водіям тролейбусів, щоб не було проблем із пасажирами.

Скільки коштів залишилося на вашому рахунку, можна перевірити у терміналі самообслуговування, мобільному додатку і на дисплеї валідатора. Електронна картка діятиме в усіх видах міського транспорту. Для пільговиків проїзд у тролейбусі безплатний, а якщо їдуть маршруткою, то повинні поповнити картку.

Термін придатності її необмежений. У разі, коли людина загубить її, то доведеться за виготовлення нової платити 35 гривень.

Обмежень на кількість поїздок для пільговиків немає. У перспективі планується зробити електронний квиток, розрахований на їх певну кількість, можливість їхати тролейбусом із пере­садками без повторної оплати.

Учні можуть отримати картки у навчальних закладах. Для цього батькам слід звернутися до дирекції із заявою, що вони дають згоду на отримання персональних даних дітей, копію документа, що дає право на пільги в електронному варіанті.

Щоб оплатити проїзд, треба приставити платіжну картку до відповідної ділянки під дисплеєм, екран засвітиться зеленим світлом.

Студенти повинні прийти у центр «Сіті Кард Систем», заплатити 35 гривень й отримати е–картку. Для них вона персоніфікована. Її самі мають поповнювати і їздити за тарифом, передбаченим для них, маючи при собі студентські та учнівські квитки. А ті, хто навчається за межами Луцька, не можуть їздити в тролейбусах за пільговими квитками.

Пільговики із сіл, що приєдналися до Луцька, теж отримають електронний квиток. Його видаватимуть за списками, наданими територіальною громадою. Ті ж, що працюють у Луцьку, але проживають на території інших громад, повинні звернутися до своєї адміністрації, яка має укласти угоду з «Сіті Кард».

Гості міста з інших населених пунктів купуватимуть е–квитки на 2–3 поїздки у терміналах самообслуговування, в центрах продажу. Вони діятимуть 48 годин. У перспективі, можливо, цей термін продовжать. Вартість електронного квитка на 2 поїздки — ​15 гривень, на 3 – 20.

Не буде проблем і для проїзду в транспорті людям з інвалідністю. Для них передбачена персоніфікована картка на безкоштовний проїзд, а для тих, хто їх супроводжує, — ​неперсоніфікована, яка без картки людини з інвалідністю не буде дійсною.

У тролейбусах, автобусах, що курсують у режимі таксі, біля дверей або в салоні будуть встановлені валідатори — ​спеціальні пристрої для зчитування інформації. У більш як 40 тролейбусах вони уже є. Щоб оплатити проїзд, треба приставити платіжну картку до відповідної ділянки під дисплеєм, екран засвітиться зеленим світлом.

До речі, в Тернополі, де діє аналогічна система оплати за проїзд у громадському транспорті, щоб не було проблем із пільговиками, серед яких люди похилого віку, особи з інвалідністю, у перші дні її запровадження дали можливість пасажирам їздити і за електронним квитком, і за посвідченнями.


Передрук або відтворення у будь-якій формі цього матеріалу без письмової згоди volyn.com.ua заборонено.