Знали навіть про депозит: рівнянин розповів, як став жертвою шахраїв - «Волинь» — незалежна громадсько–політична газета
Курси НБУ $ 28.38 € 33.78
Знали навіть про депозит: рівнянин розповів, як став жертвою шахраїв

«Якщо це якийсь крутий хакер, то навіщо йому це все робити заради 4900 грн?»

Фото lh3.googleusercontent.com.

Знали навіть про депозит: рівнянин розповів, як став жертвою шахраїв

Торік в Україні зловмисники обдурили понад 70 тисяч власників банківських карток. Зазвичай вони діють за трьома класичними схемами: представляються працівниками банку і кажуть, що картка клієнта заблокована, прохаючи назвати її реквізити, паролі чи тимчасові телефонні коди, повідомляють, що абонент виграв авто чи квартиру, але повинен для отримання призу перерахувати певну суму коштів, або ж кажуть, що «ваші родичі потрапили до поліції і вимагають «викуп»

Рівнянин Анатолій Єрошенко про такі «класичні» шахрайські схеми знав, проте все ж втратив 4900 грн із кредитки. Чоловік тепер збирається судитися з банком, бо певен — ​телефонували та шахраювали його працівники. Подзвонили Анатолію Єрошенку 21 серпня. Він розповідає, що спершу на телефон прийшло повідомлення, що всі його картки: пенсійна, депозитна і кредитна — ​заблоковані. Потім зателефонував незнайомець, який представився працівником банку.

— Сказав, що він — ​зі служби безпеки Ощадбанку і що вони проводять вибіркову перевірку карток, — ​говорить Анатолій Єрошенко. — ​Зазначив, що для того, аби розблокувати картки, я повинен йому назвати код, який прийде на мій телефон. Я знаю про шахрайські схеми, тож спершу не повірив і не хотів казати. Та під час розмови чоловік почав називати дані, які доступні тільки працівникам банку: повністю моє ім’я, адресу, за якою я проживаю, банківські картки, які маю. Але найбільше в оману мене ввело те, що він знав про мій депозитний рахунок в банку. Депозит оформлений на місяць і щомісяця у 20-х числах його працівники телефонують і запитують, чи буду його продовжувати. Це саме запитав і чоловік, який телефонував, і я йому повірив. Тож код сказав.

Через два дні, 23 серпня, на телефон рівнянин отримав нове повідомлення — ​з його кредитної картки через «Ощад24» зняли 4900 грн.

— Я ніколи не створював «Ощад24», — ​переконує Анатолій Єрошенко. — ​Окрім того, на мій телефон не приходило смс із проханням підтвердити операцію про зняття грошей із кредитки. Ці нюанси наштовхують на думку, що шахраював або працівник банку, або людина, яка має доступ до його інформації. Але якщо це якийсь крутий хакер, то навіщо йому це все робити заради 4900 грн?

Шахраював або працівник банку, або людина, яка має доступ до його інформації.

Анатолій Єрошенко одразу звернувся до банку: і на гарячу лінію, і у відділення, і написав офіційну заяву. Картки йому видали нові, а ось кредитна заборгованість залишається. На заяву рівнянина Ощадбанк відповів, що рекомендує звернутися до правоохоронних органів. «Без проведення розслідування банк не має підстав для будь-яких повернень втрачених вами коштів та призупинення нарахування відсотків по кредиту», йдеться у відповіді фінустанови.

До поліції Анатолій Єрошенко звернувся також. За справу взялися і слідчі, і кіберполіція, проте поки що тих, хто зняв кошти із банківського рахунку чоловіка, не знайшли. Він збирає докази також самостійно та готується подавати до суду на Ощадбанк.

Щоб убезпечити себе від шахраїв, варто дотримуватися кількох простих правил. Перш за все, ні в якому разі не називати по телефону паролі до карток, CVV-код чи коди, які приходять на ваш телефон для підтвердження операцій, паролі до інтернет-банкінгу. Банківські працівники не можуть вимагати такої інформації взагалі. Якщо вони ними представляються і просять вас вказати ці дані, то це шахраї.

Потрібно користуватися перевіреними сайтами під час купівлі онлайн, періодично змінювати паролі до банківських карток та інтернет-банкінгу, встановити пароль на телефон та сім-картку, не вірити про перемогу в акціях, участь в яких ви не брали, та не перераховувати кошти, аби «отримати приз». А інформацію про те, що ваші картки заблоковані, краще перевіряти самому, вибивши телефонну розмову із можливим шахраєм та набравши номер гарячої лінії банку, який вказаний на картці. Зв’язавшись з оператором, варто одразу запитати, чи телефонували вам щойно. Якщо дзвонили аферисти, інформацію краще одразу повідомити кіберполіції, передавши контакти тих, хто вас потурбував. Не виключено також, що це можуть робити ті, хто вас добре знає, та, наприклад, володіє інформацією про те, що ви маєте депозити чи кілька карток.

Левко ЗАБРІДНИЙ