Курси НБУ $ 39.79 € 42.38
Українська економіка буде однією з перших, якщо «бігтиме» як Євген Дудка

Гасло, яке мотивує співробітників «Волинь-Зерно-Продукту» розвиватися, було розміщене на сувенірних футболках, які вручили кожному учаснику свята.

Фото з архіву компанії «Волинь-Зерно-Продукт».

Українська економіка буде однією з перших, якщо «бігтиме» як Євген Дудка

Таке сміливе припущення зробили водночас декілька відомих європейських бізнесменів, які приїхали на Волинь, щоб привітати працівників та менеджерів компанії «Волинь-Зерно-Продукт» із 20-річчям

Понад 200 тисяч гривень зарплати за рік отримує український механізатор, який працює на рідній землі за спеціальністю. Для цієї конкретної людини така робота — ​історія успіху. А коли у згаданому товаристві понад тисячу працівників заробляють не менше, цього достатньо, щоб сформувати думку загалом про підприємство. Щоправда, рівень оплати праці — ​важлива, але не основна характеристика компанії «Волинь-Зерно-Продукт», яку жителі краю знають зокрема завдяки торговій марці «Вілія». Адже для багатьох аграріїв регіону вона стала містком до передових технологій та можливостей розвитку.

Нині бізнес, заснований Євгеном Дудкою, охоплює вирощування зернових та олійних культур, тваринництво, елеваторне господарство, трейдинг, надання сільгосппослуг, закупівлю та реалізацію агроресурсу, транспортні та логістичні послуги, виробництво борошна та насіння. Підприємство зараз обробляє понад 41 тисячу гектарів землі, пропускна спроможність елеваторів — ​22 тисячі тонн за добу з прийому зерна і 21 тисяча тонн — ​із відвантаження.

Успішні менеджери Євген та Ірина Дудки разом із часів студентства.

Успішні менеджери Євген та Ірина Дудки разом із часів студентства.

 А розпочалося все зі студентської лави та торгівлі висівками у волинських селах. Нинішні засновник «Волинь-Зерно-Продукту» Євген Дудка, генеральний директор Сергій Супрунюк та керівниця департаменту внутрішніх та зовнішніх комунікацій Ірина Дудка свого часу навчалися в одній групі Луцького технічного університету (тепер ЛНТУ).

— Була ідея щось зробити, ми просто не лінувалися та постійно пробували нове, не стояли на місці. Мали улюблений маршрут, за яким їздили областю і продавали висівки, — ​пригадав Євген Степанович.

За його словами, основною перешкодою бізнесу у перші роки роботи підприємства було ставлення партнерів, адже більшість не вірила, що молодь може бути відповідальною. Нині ж засновник «Волинь-Зерно-Продукту» вдячний тим, хто тоді у них повірив.

Нині бізнес, заснований Євгеном Дудкою, охоплює вирощування зернових та олійних культур, тваринництво, елеваторне господарство, трейдинг, надання сільгосппослуг, закупівлю та реалізацію агроресурсу, транспортні та логістичні послуги, виробництво борошна та насіння.

За успіхом не видно перешкод, які довелося здолати

Тепер із «Вілією» співпрацюють авторитетні світові компанії. Серед інших на 20-річчя ВЗП приїхав засновник HORSCH Maschinen GmbH, передового виробника посівної техніки на планеті, Міхаель Хорш.

Він каже, що вражений успішною історією волинського підприємства:

— Такі приклади росту не часто трапляються не лише в Україні, а й у світі. Це потужний сигнал, що ваша держава в сільськогосподарській галузі відіграватиме значно більшу роль, ніж зараз.

Сьогодні за успіхом «Вілії» не помітно тих криз та перешкод, які довелося долати бізнесу.

— У 2008-му стояли на порозі банкрутства, але у цьому був свій шарм. Ми мали валютні кредити. Коли змінювався курс гривні, приходили на роботу й розуміли, що додатково боргуємо ще декілька мільйонів. Втім, це спонукало зайнятися експортом сільгосппродукції, — ​поділився генеральний директор Сергій Супрунюк.

У цей час всі менеджери підприємства суттєво зменшили собі оплату праці й загалом затягнули пояси, а вже наприкінці року завдяки інтенсивній роботі працівники отримали 13-ту зарплату.

Читайте також: Віктор ШУМСЬКИЙ: «Людина праці – ​основа з основ, а все інше – ​від лукавого» (Відео).

Партнер «Волинь-Зерно-Продукту» генеральний директор компанії «Кернел», яка є провідним виробником соняшникової олії у світі, Євген Осипов вважає, що коли весь український бізнес розвиватиметься за принципами, що використовує Євген Дудка, вітчизняна економіка вийде на зовсім інший рівень.

Він визначив три рецепти успіху, завдяки яким «Вілії» вдалося досягнути нинішніх результатів, та вважає, що весь український бізнес має послуговуватися цими правилами.

— Секрети прості: партнерство, адже нині ніхто не здатен самостійно ефективно розвиватися, взаємодовіра, бо тільки коли ми довіряємо один одному, то здатні впевнено рухатися вперед, а третій аспект — ​це впровадження передових сучасних технологій, — ​наголосив Євген Осипов.

Поруч із людьми працюють роботи

Останнім пунктом, а саме цифровими рішеннями, які зараз прийнято називати «діджиталізацією», цікавилися журналісти у менеджерів волинського підприємства.

Як розповів очільник департаменту аграрного виробництва Ярослав Мазуренко, щоб ефективно розпоряджатися настільки великим земельним фондом, необхідно мати GPS-координати кожного поля, електронну «сітку» паїв. Крім того, усі сільгоспроботи нині контролюють дрони, а в кабіні кожного трактора може бути по декілька моніторів, адже багато виробничих процесів нині контролюють комп’ютери, замінюючи людську працю. Крім того, летючі машини вже навіть посіви обприскують. Щоправда, фахівець каже: поки рано говорити, що коптери зможуть повноцінно замінити самохідні установки.

Комп’ютерні програми нині систематизують на «Вілії» всю управлінську, фінансову та виробничу інформацію.

Така автоматизація полегшує не лише роботу працівників підприємства, а й робить зручнішою співпрацю з партнерами.

— «Волинь-Зерно-Продукт» нам надає фінансову, технологічну і маркетингову підтримку. Із ними дуже зручно співпрацювати. Я отримую не лише прибутки, а й моральну сатисфакцію від такого співробітництва, — ​поділився керівник СТзОВ імені Тараса Шевченка Юрій Чорний (Львівська область).

— Ця компанія створила унікальну екосистему, в якій кожен фермер, кожен постачальник чи інший партнер займає гідне місце. Ми разом із «Вілією» впроваджуємо новітні технології на волинських полях, — ​розповіла партнерка компанії, комерційний директор ALFA Smart Agro Тетяна Мосендз.

Ідея — ​важливіша, ніж гроші

«Волинь-Зерно-Продукт» — ​це не лише бізнес, а й певна ідеологія, що простежується скрізь. Від масштабної допомоги, яку надавала компанія захисникам України на фронті завдяки благодійному фонду «Волинь 2014», до логотипу торгової марки та підприємства. Очільниця департаменту внутрішніх та зовнішніх комунікацій Ірина Дудка пояснила, що слово «Вілія» утворилося від об’єднання імен дітей засновників — ​Віталія і Лілії. В емблемі також закодовані важливі для українців речі.

До гендиректора  Сергія Супрунюка (зліва направо), керівників департаментів Ярослава Мазуренка та Олександра Попова підлеглі звертаються по імені й на «ти».

 — Після ребрендингу ідеограма поєднує стародавні символи: ромб, що означає родючість; квадрат — ​впорядкованість, стабільність, надійність, він відображає чотири види робіт на землі; образ Берегині з піднятими руками. У цілісності символ несе компанії нове життя чотирьох першоелементів: Тіло, Дух, Душа, Совість, — ​зазначила пані Ірина.

Вона також повідомила, що до 20-річчя з’явився логотип ТзОВ «Волинь-Зерно-Продукт», який складається з чотирьох символів, що передають чотири основні напрями, якими займається компанія: зберігання, торгівля, логістика, продукт.

Нині керівники підприємства зосереджені на збільшенні потужностей із переробки сільгосппродукції, адже, як наголосив Євген Дудка, «Україна не має бути сировинним придатком». А про те, що «Волинь-Зерно-Продукт» зможе реалізувати амбітні плани, свідчить слоган засновника підприємства: «Час іде — ​треба бігти!»

Леонід ОЛІЙНИК.

Telegram Channel