«У тролейбусі мушу їздити в масці, бо ж там кричать» - «Волинь» — незалежна громадсько–політична газета
Курси НБУ $ 27.65 € 32.68
«У тролейбусі мушу їздити в масці,  бо ж там кричать»

Маршрутка №28 у Луцьку в час пік – як рукавичка.

Фото Руслани ТИМОЩУК.

«У тролейбусі мушу їздити в масці, бо ж там кричать»

Чимало моїх знайомих та друзів із Луцька нарікають на частину городян, які їздять у громадському транспорті без захисного засобу. Сидіти у маршрутці поруч із людиною без маски, яка, буває, підкашлює, та ще й коли кількість інфікованих в області зростає, дискомфортно і навіть страшно. В управлінні транспорту, муніципальній варті й патрульній поліції запевнили, що автобуси й тролейбуси перевіряють і робитимуть це далі. А от водії стежити за неслухняними пасажирами беруться не всі

Законослухняних людей обурює недбалість деяких пасажирів

Під час вуличного опитування з десяток людей показували маски й запевняли, що основної карантинної вимоги у транспорті дотримуються. Правда, дорікати порушникам більшість із них не хоче, хоч і сердиться на їхню недбалість.

Хто має змусити цю жінку підкоритися  важливому правилу?
Хто має змусити цю жінку підкоритися важливому правилу?

 «Я завжди одягаю маску і не спускаю її на бороду, як дехто. Ми слухняні», – запевняє 65-річна жінка, яка стоїть на зупинці з подругою такого ж віку. Обидві розповіли, що їздити транспортом тепер намагаються якомога менше, а як припече, то виконують усі вимоги і відсідають подалі від людей, яким «все одно». «А нащо мені їм щось казати? Ви що, не знаєте, які в нас люди бувають?» – додає одна з них, а друга згідливо хитає головою. Інша пасажирка розповіла, що зауваження робить: «Мені теж гаряче у масці їхати, але я дотримуюся правила, тому й питаю: «Чому ви без захисту? По-різному реагують: хто відвернеться і промовчить, є такі, що одягають маску або підтягують із підборіддя на ніс». Ще інший пасажир не приховував, що робить, як йому добре: «У тролейбусі мушу їздити в масці, бо ж там кричать! А в маршрутку заходжу в масці, а там знімаю. Бо мені так хочеться».

Загроза, що знову можуть скасувати рух громадського транспорту у Луцьку, є

Володимир Степанов, начальник управління транспорту та зв'язку Луцької міськради, поінформував, що за підсумком скарг людей, які зателефонували на гарячу лінію «1580» й розповіли про водіїв, які не стежать за порядком, направив перевізникам 9 листів і ще 7 нагадувань про дотримання вимог карантину. Степанов вважає, що загроза скасування руху громадського транспорту в Луцьку є, і найбільшу відповідальність щодо цього покладає на містян: «На водіїв усе повісити не зовсім правильно, вони ж перш за все мають безпечно везти пасажирів, а тут ще рахуй, приглядайся! Йдеться насамперед про ставлення пасажирів до правил. Так, у масці, ще й у спеку, важко їхати в транспорті, але ж ти їдеш, а не йдеш!». На запитання, на яких маршрутах найбільше скарг, назвав № 3 і № 9.

«Добре, якщо кремезний водій, а якщо худий?!»

Перевізник Микола Макарчук, який відповідає за дев'ятий і третій маршрути в обласному центрі, запевнив, що перевіряє роботу підлеглих особисто. Мовляв, суворо наказав дотримуватися вимог, бо штраф – аж 17 тисяч гривень. За його словами, на «стоячі» місця дозволяє брати кількох людей в автобуси з великою площадкою позаду. Перевізник услід за чиновником говорить, що водій нині явно має забагато клопоту: «От заходить 15 чоловік чи сів нетверезий – і що буде казати? Виходьте? Щоб по лобі дали? Добре, якщо кремезний шофер, а якщо худий?!»

Один із водіїв маршрутки №9, у якого, поки чекав пасажирів, ми запитали про його нові обов'язки, скрушно махнув рукою: «Нервів не хватає. Що ти будеш боротися з ними?! А як п'яний який?». Свою маску (до речі, дуже поганої якості) шофер спустив на підборіддя: сказав, що інакше не може, бо після зміни дуже свербить обличчя.

На водіїв усе повісити не зовсім правильно, вони ж перш за все мають безпечно везти пасажирів, а тут ще рахуй, приглядайся!

У патрульній поліції та департаменті муніципальної варти Луцької міськради розповіли, що виконання вимог карантину у транспорті перевіряють: патрульний екіпаж вирушає, якщо надходить виклик, а муніципали їдуть зупинку-дві в тому чи іншому автобусі. Останні з минулого четверга перенесли свої перевірки на час пік.

Напередодні моя колега з утіхою розказувала, як водійка тролейбуса, у якому вона їхала на роботу, поставила на місце чоловіка, який заважав іншим виходити: запропонувала йому або сісти, або ви­йти, повідомивши, що інакше далі не поїде. У результаті той покинув салон, а решта зробила висновок, чим може обернутися свавілля. До речі, на гарячу лінію міськради надійшла скарга й на тролейбусників: мовляв, сякі-такі змушують одягати маски…

P. S. Різне ставлення до правил поведінки, затверджених у суспільстві державою, – це не тільки про коронавірус і не тільки про «вірю – не вірю» в захисну силу маски. Невидима глибина цієї теми – у законослухняності й у далекоглядності. Може ж бути таке, що у майбутньому хтось з онуків чоловіка, який сьогодні каже, що робить, як йому хочеться, не побачить нічого страшного у тому, щоб сісти за кермо п'яним або вимагати хабара?


Передрук або відтворення у будь-якій формі цього матеріалу без письмової згоди volyn.com.ua заборонено.