Надія Шпаченко — перша українка, яка своєю грою украла серця американців і отримала «Греммі» - «Волинь» — незалежна громадсько–політична газета
Курси НБУ $ 27.38 € 30.91
Надія Шпаченко — перша українка, яка своєю грою украла серця американців і отримала «Греммі»

Коли дізналася про «Греммі», була розчулена.

Фото shotam.info.

Надія Шпаченко — перша українка, яка своєю грою украла серця американців і отримала «Греммі»

Кожна відзнака передбачає, що людина–номінант має показати особливі успіхи у певній царині. А якщо це конкурс міжнародного рівня, то вимоги стають захмарними! Як же треба опанувати гру на музичному інструменті, щоби тобі аплодували найприскіпливіші критики?! «Їй подобається створювати речі, які часто виходять за рамки стандартів», — ​так описують українську піаністку, яка отримала «Греммі» за найкращий альбом класичної музики

42–річна Надія Шпаченко під час концерту може пограти трохи на піаніно, а тоді на …іграшкових фортепіано, клавесині та перкусії. І такою її музикою заслуховуються на провідних сценах світу! Більше того, композитори спеціально пишуть свої твори для пані Надії — ​для тієї, яка найліпше зможе донести їхні світовідчуття до людства… Все тому, що вона не просто грає на високому рівні, а вміє надавати звучанню унікальності.

Премію і світове визнання піаністка отримала за збірку мелодій, створену під час споглядання за будинками! Назва музики «The Poetry Of Places» — ​«Поезія місць». У ній виконавиця зіграла композиції, які написали для неї 8 авторів. Кожен надихався різними творами архітектури. Та головне, що Надія Шпаченко сама придумала цей проєкт і керувала його втіленням. Вона дуже хотіла подарувати людям щось незвичайне. На її сайті описано, які будівлі обрали композитори, як передавали звуками свої відчуття від спостереження, приміром, за самотнім будинком на острові чи за стародавнім храмом в Ірландії та ще кількома спорудами з глибочезною історією й потужною аурою. Шпаченко теж побувала у кожному з цих місць. Потім усю цю музику «від архітектури» Надія заграла. Критики тепер кажуть: «Результатом стало щось магічне, що перевершило всі очікування!».

Шпаченко дихала музикою ще з дитинства. Народилася вона у Харкові. Мама викладала у музичній школі і часто займалася з дітьми вдома, тож Надійка мала високий старт. У 5 років навчилася грати на фортепіано та віолончелі. А вже у 13 виступала із симфонічним оркестром Харківської філармонії! Зауважте, дитина — ​у філармонії, де зазвичай грають най–най–най! Тоді ж вона здобула друге місце у Всеукраїнському конкурсі юних композиторів. На цьому її українська частина біографії завершується, бо сім’я переїздить до Ізраїлю, а потім до Америки. У США, де живе і нині, ця жінка взяла від музичної освіти все, що могла: закінчила на відмінно університет Південної Каліфорнії, отримала звання доктора музичних мистецтв і магістра. Нині є професором фортепіано в Каліфорнійському державному університеті Помони. У 2016–му її дебютний альбом Woman at the New Piano претендував на три статуетки премії «Греммі» (навіть номінація — ​це теж велике визнання). Серед здобутків — ​і нагорода 2017 року — ​така дивна для музичної царини — ​за досягнення у науковій (!) та творчій діяльності.

 За всю історію «Греммі» премію отримали 6 вихідців з України, усі — ​за класичну музику. Надія Шпаченко стала сьомою.

У піаністки навряд чи вийшов би такий проєкт, якби вона жила в Україні. Але він би не вдався таким, якби вона не була українкою. Таку позицію висловила в одному з видань наша музикознавиця Любов Морозова, підкреслюючи, що Шпаченко — ​передусім американська виконавиця. Притім фахівець віддає належне й походженню: «Водночас дуже важливо відзначати Надію саме як українську піаністку. Наше коріння музикантки проявляється в її проєктах і творах в особливій увазі до мелодизму та в багатобарв’ї — ​це те, що характерно саме для української музики».

— Я отримала стипендію в Америці тільки завдяки навикам, здобутим в Україні, — ​розповіла в інтерв’ю з нагоди отримання «Греммі» сама Надія. Одночасно зауважує, що над усе на світі мріяла подарувати людям композиції, які б жили кілька століть. Свою «Поезію місць», із якою день у день прожила 4 роки, Надія називає «проєктом любові».

За матеріалами nadiashpachenko.com,
the–village.com.ua, suspilne.media, ukrinform.ua.

Експериментувати вона любила завжди.
Експериментувати вона любила завжди.

 

 


Передрук або відтворення у будь-якій формі цього матеріалу без письмової згоди volyn.com.ua заборонено.