Курси НБУ $ 39.60 € 42.28
Хтось катається на скутері чи на «мерсі»,  а Аркадій Фішман  їздить на... дивані! (Відео)

«Фантастика!» – так каже кожен, уздрівши це видовище, – і береться одразу за телефон.

Фото з архіву Аркадія ФІШМАНА.

Хтось катається на скутері чи на «мерсі», а Аркадій Фішман їздить на... дивані! (Відео)

«Вирішив виготовити щось цікаве, аби підбадьорити людей. Наше життя і так дуже сумне. А можна його трохи підфарбувати яскравими барвами», – скромно каже винахідник

Вулицями Заліщиків Тернопільської області на дивані їздить інженер-технолог, винахідник Аркадій Фішман. Чоловік переїхав сюди рік тому зі Слов’янська. Він запевняє, що швидкість пересування його диво-транспорту доволі пристойна – 10 кілометрів на годину.

– Річ у тім, що у мене був двигун, акумулятори, контролер. Я це все привіз зі Слов’янська. Зняв все з іншого електротранспорту, бо сам транспорт я взяти з собою не зміг, то зняв обладнання з нього. Воно в мене лежало. Якось думаю: «Чого воно в мене без діла лежить, треба щось робити». Вирішив виготовити щось цікаве, аби підбадьорити людей. Думав, що б таке зробити, на чому буде зручно їздити. Як відомо, найзручніше – на дивані», – усміхається Аркадій.

Винахідник пояснює, що деталі для дивана зняв із моноколеса, яке теж розробив сам:

– У мене був більш серйозний проєкт колеса. Таких коліс у світі є десь 4. Вони трохи різних конструкцій. Моє від них відрізняється, такого на планеті немає. Світовий прототип за характеристиками мене не влаштовував. Він заважкий, треба було його вдосконалювати. Війна змінила мої плани. Колесо можна використовувати, як транспорт. Чим саме моє було унікальним? У нього могло сісти дві людини, а не одна. Подібні колеса дуже великі, приблизно метр, і вони незручні. Сідаєш, як в крісло. В мене велика спинка, ти відкинувся, можна вдвох їздити.

Люди, коли я їм кажу, що спрямовую до руху диван силою думки, мені вірять, бо важеля не бачать.

Аркадій розповів, що диван, яким він їздить, викликає цікавість у місцевих жителів:

– Коли рухався по Заліщиках, то кожен другий знімав на телефон, машини зупинялися… Я придбав дошки. Це диваном не було з самого початку. Я з дощок його зробив, під розміри. Диван би не підійшов, бо в нього ширина, висота, вага не та, яка мені потрібна була. Я придбав дошки і зробив конструкцію схожу на канапу. Якщо взяти справжній диван, поставити його на колеса, то він на ходу розвалиться, а тут зміцнена рама. Є важіль керування, який схований. І люди, коли я їм кажу, що спрямовую до руху диван силою думки, мені вірять, бо важеля не бачать. Він повертає передні колеса і задні теж обертаються. Є гальма, – розповідає винахідник.

Конструкція працює на акумуляторі від електричного велосипеда. Потужність акумулятора – 450 Вт. Диван може рухатися зі швидкістю до 10 км/год. На виготовлення транспортного засобу чоловікові знадобилося два тижні і витратив він близько 2,5 – 3 тисяч гривень. Електрообладнання взяв зі свого попереднього виробу.

Якби винахідник брав гроші за катання, то уже мав би чималий капітал.
Якби винахідник брав гроші за катання, то уже мав би чималий капітал.

 Чоловік каже: приблизна довжина дивана – два метри, ширина – 80 сантиметрів, висота – понад метр.

– Мій транспортний засіб не підлягає реєстрації жодній, бо в законі вказані обмеження статутності двигуна три кіловати і обмеження швидкості 40 кілометрів на годину. Якщо менші параметри, то нічого не потрібно. Це як електровелосипед, а от якщо більше, то потрібна реєстрація, – усміхається винахідник.

Аркадій Фішман за професією інженер-технолог машинобудування. У Слов’янську розробляв обладнання для заводів. До Заліщиків разом із сином, якого виховує сам, переїхав після повномасштабного вторгнення росії.

Читайте також: «А через два тижні він зник безвісти на передовій під Роботиним…»: нотатки волинської журналістки з прифронтової зони.

Telegram Channel