Курси НБУ $ 39.38 € 42.32
Чи зникнуть у «Ягодині» кілометрові транспортні черги?

Ці фури через кілька діб мають потрапити у Європу.

Фото Алли ЛІСОВОЇ.

Чи зникнуть у «Ягодині» кілометрові транспортні черги?

Ті, кому доводилося бувати на цьому міжнародному пункті пропуску, добре знають його найбільший недолік — ​величезний потік вантажівок

У день, коли я побувала там, вона сягала кілька кілометрів із понад трьохсот фур. Машини двома щільними рядами загородили всю трасу. Не дивно, що внаслідок нещасного випадку саме тут нещодавно згорів автомобіль, загинула людина. Чи ж може в такій тисняві швидко доїхати пожежна або «швидка», адже місця для жодних маневрів нема? Неприваблива й прилегла територія, яка час від часу перетворюється на справжній смітник.

Тому облаштування двох терміналів для вантажних автомобілів — ​експортного та імпортного — ​якраз на часі. Зголосилося цим зайнятися ТзОВ «Комплекс «Ягодин», яке і взялося впорядковувати територію площею 5 гектарів (а вся вона — ​понад 11). Згідно з планом це дасть змогу зменшувати черги на 300 вантажівок, які зможуть розміщуватися на спеціально обладнаних територіях. Уже розчистили частину площі від чагарників, провели освітлення, модернізують огорожу. Найближчим часом зроблять ямковий ремонт, заасфальтують під’їзди, встановлять відеонагляд тощо. За словами представника інвестора Катерини Чугунної, вже витрачено майже 5 мільйонів гривень. А загальна сума інвестиції — ​близько 5 мільйонів доларів.

Стоянка новоствореного експортного терміналу зможе вмістити 300–400 вантажівок, що дасть змогу майже повністю ліквідувати черги на під’їздах до кордону.

— Ми вже закупили паркомати, що видаватимуть чеки, в яких вказуються години заїзду й орієнтовного виїзду вантажівки з терміналу. Це потрібно водієві для того, щоб знати, скільки в нього вільного часу. Хотілося б налагодити систему з митницею так, щоб розраховувати його перебування на парковці терміналу залежно і від кількості автомобілів, які будуть на нашій території, і від прохідної спроможності пункту пропуску, — ​зазначила Катерина Чугунна. Водночас вона висловила побоювання щодо створення штучних бюрократичних перепон і просить владу посприяти втіленню проекту в життя.

За попередніми розрахунками, стоянка новоствореного експортного терміналу зможе вмістити 300–400 вантажівок, що дасть змогу майже повністю ліквідувати черги на під’їздах до кордону. Щоб потрапити на територію, потрібно буде заплатити приблизно 300–350 гривень. Однак водій матиме знижку на проживання в готелі «Ягодин» та на придбання пального на АЗС, розташованій поруч. Цілодобово працюватиме і недороге кафе.

Таку ідею підтримують і правоохоронці, і керівники Рівненської ОТГ Любомльського району, котрі найчастіше виїжджають на різні «НП» та прибирання території. Водночас виникають суперечливі моменти, про які розповіла в. о. заступника начальника Волинської митниці Тетяна Кравець. По-перше, заїзд на митницю відбувається лише за «живою» чергою, тому ніхто не має права визначати рух авто з терміналу на територію митниці. По-друге, не можна змушувати водіїв заїжджати на термінал, вони повинні самі вирішувати, де їм краще чекати. Адже державні сервіси — ​безкоштовні. І найголовніше — ​на мосту між Україною та Польщею обмежена пропускна спроможність автомобілів. Розширення меж її пропуску наразі не передбачено. Водночас, кажуть наші митники, польська сторона не працює з ними синхронно. Отож проїзд автомобілів за кордон навряд чи пришвидшиться.

Але в будь-якому разі нинішні умови для охочих потрапити у Європу в сервісній зоні не витримують жодної критики. Тому вирішувати проблему потрібно. До плюсів відновлення терміналів належить і те, що інвестор має створити більше трьохсот робочих місць, таких потрібних сільським жителям. Та й казна Рівненської ОТГ поповниться новими податками. 

Telegram Channel